Hi ha un cert coneixement a Xile de la realitat catalana ni que en algun punt pugui ser confòs o molt superficial. Però en tot cas, tothom considera Catalunya i Barcelona com un indret envejable i amb un gran sentit de progrés.
Comentant la situació de les infraestructures, totes les persones interlocutores han mostrat la seva sorpresa i els ha costat assumir que la realitat d'un món presumptament ideal es trobés tan al límit del que hom pot esperar d'un país del primer món.
Durant els dies que manteníem converses sobre la matèria, les notícies anaven saltant: zones cèntriques de Barcelona quasi una setmana sense ple servei elèctric, col·lapses a les carretes i aeroports i, per descomptat, la situació kafkiana de Renfe. Poc podien creure's que Renfe pogués estar patint a Catalunya un problema de mobilitat greu amb una mitjana de cada tres dies. Mitjana que s'anava repetint durant aquests dies i en plena operació sortida.
Definitivament, conveníem, la Responsabilitat Social de les empreses públiques, o dels sectors regulats, o de la mateixa administració pública, adquireixen una rellevància enorme que sovint no tenim prou en compte. La seva manca de responsabilitat causa perjudicis a una quantitat enorme de la ciutadania i a multitud d'empreses i sectors productius. I la imatge del país en queda greument afectada.
Notícia a la Vanguardia: 33.000 viajeros de Renfe, afectados por una avería que Adif achaca al temporal
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada