29.11.23

Productes im-propis a les àrees de servei

He parat a l’Àrea de servei del Baix Ebre per comprar pastissets de les Terres de l’Ebre. D’entrada no sabien si en tenien (mira per allà..) i després una altra persona m’ha confirmat que no. 

 

 

 

En cap altra part del món passa que les àrees de servei no disposen dels productes més típics i comercials de l’indret. És manca de visió comercial? És poc compromís amb el territori? És autoodi nacional? 

 

 

 

 

En tot cas és curiós. Imagineu una àrea a Aragó sense les fruites confitades. I el mateix a l’àrea següent, a l’Hospitalet de l’Infant, del grup Como: productes de Castella, d’Andalusia, d’Aragó… 


Hi ha arròs i Licor ebrenc però sense cap aparador específic de productes ebrencs o catalans. Una alienació de la nostra personalitat, alienació espanyolista.

 

28.11.23

L'experiència de client a Amazon recorda a Larra: "torni vostè demà!"

  • La famosa cita de Larra, "vuelva usted mañana", no es només pròpia de les Administracions Públiques. El monstre de la venda en línia també excel·leix en mala pràctica respecte a la clientela per culpa de la burocratització. 
  • L'ODS 16, que demana a les Administracions Públiques que siguin eficaces, hauria d'ampliar-se a certes companyies!

Jo no compro mai per @amazon però mon fill m'hi va comprar una cosa. És una mica desastre el funcionament, oi? Havia de rebre el paquet avui, però es va avançar a ahir sense que ningú del despatx pogués donar el codi. Avui he informat del codi la gent del despatx, han vingut i el codi ja era un altre, que han enviat una estona abans, però jo no l'he vist perquè estava intervenint en un acte. 

El repartidor ha introduït el codi antic tres cops i se li ha bloquejat l'aplicació. Arribo al despatx i m'identifico davant el repartidor i em diu que no m'ho pot donar encara que ja li brindo el nou codi perquè l'aplicació ha quedat bloquejada per seguretat. Molt amablement truca a @amazon i defensa que no té sentit que estiguem ell i jo davant per davant i que jo em pugui identificar i que no em pugui lliurar el paquet.

Tant el repartidor com jo hem sentit la impotència de l'absurd, d'una organització regida per l'aplicació, és a dir, per la burocràcia, on el sentit comú ha desaparegut davant d'un algoritme. Ha estat impossible parlar amb cap superior del contacte d'Amazon. Esperem que la intel·ligència artificial algun dia pugui imposar el sentit comú davant la intel·ligència limitada del dissenyador de l'algoritme.

Diuen que demà tornarà per tercer dia el repartidor. Mal servei, més costos, més impacte en mobilitat. Cap ganes de repetir l'experiència amb @Amazon. D'això en deien l'experiència de client, oi? El patiment de client!

A Twitter: https://twitter.com/jmcanyelles/status/1729521047840473102

Diuen que les compres en línia fetes durant el divendres boig, aquest de final de novembre, tenen un retorn de productes proper al 50%, dada que impacte de manera directa a Amazon i que converteix en insostenible el model vinculat a aquest esdeveniment de foment de la compra impulsiva. Entre els paquets que retornen per compra impulsiva i els que retornen per mala gestió del repartiment, no sé si estan gaire optimitzats aquests!


21.11.23

Josep Maria Canyelles participa a la Jornada “El poder dels negocis amb propòsit” organitzada per la UOC

  • La UOC, organització membre de Respon.cat, organitza la Jornada “El poder dels negocis amb propòsit” en el marc del Cicle Reptes.
  • Josep Maria Canyelles i Pastó, coordinador de Respon.cat, participarà en la taula rodona d’aquesta jornada per presentar la gestió responsable com un model d’economia que està guanyant protagonisme en l’actualitat.

DATA: dimecres 29 de novembre
HORA: 18.30h
LLOC: Seu de la UOC a Salt, Factoria Cultural Coma Cros, carrer Sant Antoni, 1, 17190 Salt

Inscripcions

Si creus que el món no avança en la direcció correcta, que les corporacions utilitzen el seu poder només per obtenir beneficis i et preocupa el futur del nostre planeta, et convidem a assistir a aquest esdeveniment on analitzarem els diferents enfocaments de la vessant més responsable i sostenible de l’economia.

Amb Santi Mallorquí, CEO d’Organic Cotton Colours, empresa certificada Bcorp; Josep Mª Canyelles, coordinador de Respon.cat; Eva Ferré, presidenta de la Qperativa, i Susana Mota, vicepresidenta de l’Economia del Bé Comú a Girona.

Tots quatre formaran part de la taula rodona on es presentaran quatre models que estan guanyant protagonisme en l’actualitat: l’Economia del Bé Comú, les empreses B Corp, la Responsabilitat Social i el Cooperativisme. Explorarem la importància de tenir una visió més compromesa amb les persones, el medi ambient i la sostenibilitat tant per a la societat com per a les empreses.

Si no hi pots assistir presencialment, pots seguir la sessió per streaming. Per fer-ho recordeu triar l’opció “VIRTUAL” al formulari d’inscripció. Uns dies abans de la sessió rebràs l’enllaç per connectar-te al canal de YouTube de la UOC.

El cicle Reptes té com a objectiu reflexionar sobre els desafiaments que les organitzacions, l’educació, l’economia i la societat en conjunt han d’afrontar al llarg dels propers anys, des d’una perspectiva que incorpori el valor de les experiències, els punts de vista i les realitats locals.

RESERVA D’AGENDA | 24 gener Gala de lliurament dels Premis Respon.cat 2023

  • El 24 de gener de 2024 a les 18.00 h tindrà lloc la Gala de lliurament dels Premis Respon.cat 2023 de reconeixement a l’RSE a Catalunya.
  • Aquest 2024, Respon.cat celebra el 10è aniversari i volem donar el tret de sortida a un any ple de sorpreses amb la amb la Gala dels Premis Respon.cat.



Aquest serà un any molt especial per a Respon.cat i volem que cada acte sigui únic i memorable, és per això que el lliurament dels Premis Respon.cat, que és l‘esdeveniment més important de l’associació, i serà una gala de celebració i trobada.

Estem en un moment de desenvolupament de la Responsabilitat Social orientant-se al triple impacte i al propòsit. Aquesta Gala serà un gran espai de trobada de les empreses i organitzacions compromeses. Us convidem a ser d’aquest esdeveniment.

Veniu a la Gala Respon.cat

Durant l’acte es reconeixen cinc empreses, un territori i una persona per les següents categories:
  • Premi Respon.cat a la trajectòria del compromís en responsabilitat social:Empresa gran
  • Empresa petita i mitjana
  • Reconeixement a les bones pràctiques empresarials:Programa empresarial de voluntariat
  • Programa empresarial ambiental de col·laboració
  • Territoris socialment responsables
  • Bones pràctiques empresarials de reforma horària
  • Reconeixement especial a la trajectòria destacada d’una persona pel seu compromís amb la responsabilitat social a Catalunya.

Les empreses premiades per la seva trajectòria en RSE i les organitzacions reconegudes per les seves bones pràctiques en matèries clau de la responsabilitat social, es faran públiques a la Gala dels Premis Respon.cat 2023.

Inscripcions obertes

Aquesta vuitena edició dels Premis de la Responsabilitat Social de Catalunya se celebrarà a Barcelona, que coincideix amb el 10è aniversari de Respon.cat tindrà lloc al Saló dels Cònsols de la la casa Llotja de Mar, espai cedit pel Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.

Per lliurar els premis i reconeixements a les organitzacions guanyadores comptarem amb el conseller d’Empresa i Treball, el president del Consell General de Cambres de Catalunya i el president de Respon.cat.

Com en les edicions anteriors dels Premis, s’ha elaborat un vídeo de cadascuna de les empreses i organitzacions guanyadores per a mostrar el seu compromís i les seves bones pràctiques.

Respon.cat vol convidar el món empresarial a prendre part a l’acte i contribuir al merescut reconeixement de les sis organitzacions escollides pel jurat dels Premis i a divulgar l’oportunitat de desenvolupar negocis responsables per tal que aquest enfocament de gestió basat en la sostenibilitat i l’ètica formi part de la manera catalana de fer empresa.

L’acte s’organitza en el marc de Respon.cat amb el suport del Departament d’Empresa i Treball i la col·laboració del Consell General de Cambres de Catalunya i la Cambra de Barcelona.

 

Logo Premis agrupat

Canyelles intervé demà al cafè tertúlia per a fundraisers professionals “Aliances, pimes i tercer Sector”


  • Respon.cat convidada en el cafè tertúlia per a fundraisers professionals que tindrà lloc el proper 22 de novembre sobre “Aliances, pimes i tercer Sector”.

Et convidem a una tarda inspiradora de diàleg i col·laboració. Explorarem el poder de les aliances entre petites i mitjanes empreses (PIME) i el Tercer Sector en el món del fundraising. Compartirem estratègies, casos d’èxit i discutirem com podem unir forces per fer créixer les nostres causes.


🗓 DIA: dimecres 22 de novembre 2023

🕒 HORA: 9.30 – 11.30h
📍 LLOC: Oxfam Intermón

Vine a connectar amb altres professionals compromesos, intercanviar idees i potenciar les teves habilitats en aquest cafè tertúlia única. La col·laboració entre sectors és la clau per a un impacte més gran. No et perdis aquesta oportunitat de crear aliances significatives.

20.11.23

Sessió: Què és, com es gestiona i què pot aportar a l’excel·lència el propòsit empresarial?

 


  • El proper 23 de novembre tindrà lloc la sessió virtual Jornada “Què és, com es gestiona i què pot aportar a l’excel·lència el propòsit empresarial”
  • Respon.cat organitza una sessió oberta a les empreses sobre el propòsit empresarial per aportar recursos de coneixement i les millors pràctiques.
  • Durant la sessió comptarem amb Josep Maria Canyelles i Pastó, coordinador de Respon.cat, i Sílvia Agulló Gimeno, directora de negoci responsable i reputació de DKV Assegurances, que parlaran de propòsit empresarial des de la metodologia teòrica i el coneixement pràctic.

Apunta't el proper dijous a la sessió



També per a empreses no membres de Respon.cat

Es tracta d’una sessió de tres hores en format online que s’emmarca en el Programa de formació en RSE gratuït per a les empreses membres. Per a les empreses no membres cada sessió té un cost de 50€.

Aquesta acció pretén fomentar que les empreses compromeses integrin un sentit de propòsit i s’orientin al triple impacte, en línia amb el Manifest per una Economia amb Propòsit.

  • 🗓 23 novembre
  • ⏰ 9.00h
  • 💻 Virtual
 
 
Inscripcions obertes
 

13.11.23

He tornat a l'Avenc de Tavertet, un hotel rural extraordinari, per celebrar els 25 anys de l'inici de projecte

Aquest cap de setmana he tornat a anar a l'Avenc de Tavertet. És un apart-hotel rural, situat en un espectacular paisatge natural sobre cingles, entre boscos i camps.

Aquest cop, però, hi ha hagut un altre al·licient, que era la celebració dels 25 anys -vint-i-sis, de fet- de la compra del mas. Es va comprar la masia en estat ruïnós el 1997 amb la intenció de rehabilitar-la com a habitatge familiar, però la seva ubicació privilegiada i les característiques arquitectòniques de la singular masia, catalogada com a BCIN (Bé Cultural d’Interès Nacional) despertaven molt interès, “fet que ens va empènyer a obrir-ne les portes per compartir aquell lloc tan especial”.

Apart-hotel rural sostenible. En vaig tenir coneixement precisament pels seus compromisos d'RSE a partir de la seva participació al Programa Leader. Va ser un dels allotjaments rurals pioners a nivell nacional en l’oferta d’un model turístic més sostenible: una empresa que no només té cura de la seva viabilitat econòmica sinó que intenta que aquesta repercuteixi en el territori local, en el benestar dels treballadors i en tenir cura del medi ambient. 


Tornant a la celebració, va ser una trobada d'un centenar de persones que havien estat d'alguna manera vinculades a les diferents vicissituds d'aquesta història tan intensa. Van parlar-hi en Matthew Parris, que passejant de Tavertet a Rupit va trobar-se el mas en ruïnes i va proposar a la família que seria un somni poder-lo comprar i refer, la Belinda Parris, que junt amb son marit Quim Abey han liderat el projecte, i la filla Tammy Abey Parris, actual directora de l'apart-hotel. En Toni Bassas va fer de mestre de cerimònies, ja que pel fet de tenir casa familiar a Tavertet també ha pogut seguir de prop tota l'evolució des de quan era un refugi d'animals fins a l'actualitat. [Foto i comentari a Instagram]

Al 2013 vaig parlar d'en Matthew Parris a l'article Sobre l'expressió "a castle in Spain", explicant la seva implicació en l'Avenc, i el llibre que publicar a Anglaterra sobre la recuperació del mas i com va haver de disculpar-se a la família per aquest títol.

Al 2011, la Belinda em va fer una entrevista per a la revista Cingles de Collsacabra, que elaboraven des de l'Avenc: L'RSE, un repte per al Collsacabra. A més, aquí hi explico l'Activitat professionals duta a terme a Olot i a la comarca de la Garrotxa.
 
Podeu veure els microvídeos de l'estada:

10.11.23

La festa de Xarxanet: el portal associatiu de Catalunya celebra 20 anys

  • Josep Maria Canyelles intervindrà a l'acte com a impulsor de la iniciativa, quan al 2003 dirigia l'Institut Català del Voluntariat (INCAVOL).
  • Canyelles: serà el moment d'explicar-ne les anècdotes, les intencions, els èxits i les dificultats.

L'acte central de celebració, que tindrà lloc el 23 de novembre, a les 18.30 h, a la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona, comptarà amb la participació de diversos agents implicats en el projecte i les entitats del tercer sector de Catalunya.

La celebració dels 20 anys de Xarxanet viurà un moment àlgid el pròxim 23 de novembre, de 18.30 a 20 h, a la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona, quan tindrà lloc la festa de Xarxanet. Es tracta de l'acte central del 20è aniversari que Xarxanet celebra, a través de diverses accions, des del passat 13 de juliol, dia en el qual es va complir una efemèride que consolida el projecte com el portal de referència del tercer sector de Catalunya.

L'objectiu de la festa de Xarxanet és el de celebrar aquesta fita juntament amb persones i entitats que formen part de la família Xarxanet, tant des de dins com des de fora. Així, l'acte pretén arribar a tots els agents implicats que han fet realitat el projecte al llarg de la seva història, tant del passat com del present; les entitats col·laboradores del portal; les entitats que no ho són, però que coneixen i aprofiten els recursos de Xarxanet diàriament, i la ciutadania en general que està interessada en el projecte.

Durant l'acte, es viatjarà als orígens del projecte impulsat pel Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, es repassarà la seva trajectòria i es posarà en valor la tasca duta a terme per Xarxanet dins del món associatiu de Catalunya durant els darrers 20 anys. Per a fer-ho, es comptarà amb la participació de persones relacionades amb el projecte, així com diverses representants d'entitats del tercer sector de Catalunya. L'acte també comptarà amb la presència del conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano.

La festa de Xarxanet estarà obert a les entitats i la ciutadania interessades en el projecte. Per assistir a l'acte, cal inscriure's a través del formulari de manera gratuïta.

Programa de la festa dels 20 anys

L’esdeveniment s'iniciarà amb una benvinguda institucional per part del conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya. A continuació, es donarà pas a la primera part de l’acte, ‘Xarxanet des de dins’, que obrirà amb una peça audiovisual on es detallaran els orígens del portal per a després obrir una taula de ponències i debat amb diferents persones que han estat o estan implicades en el projecte. L'objectiu és el de traçar una línia entre els seus inicis, el present i les perspectives de futur.

La segona meitat de l’acte, ‘Xarxanet des de fora’ obrirà un espai perquè persones que coneixen i aprofiten els recursos del portal diàriament, però no formen part de l’equip que el gestiona o l’ha gestionat, pugui dir la seva, compartint històries de vida i professió sorgides de l’ús que li han donat al portal. La jornada inclourà dues actuacions artístiques de dues entitats del tercer sector català. Finalment, l'acte conclourà amb una bufada d’espelmes comuna i un pica-pica.

Xarxanet es va posar en marxa el 13 de juliol de 2003 de la mà del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, com un portal d’informació i recursos de i per a les entitats catalanes, un projecte sense precedents. La web ofereix notícies sobre el sector però també continguts per a donar suport i acompanyament a les organitzacions i associacions catalanes.

Font

9.11.23

Cap a un futur sostenible: Agenda 2030 i contribució de les empreses catalanes als ODS [JORNADA 28 novembre]

  • La jornada comptarà amb la participació de Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat
  • L'estudi mostrarà la implicació empresarial en els ODS



DATA: dimarts 28 novembre 2023.
HORA: 11.00 a 13.00h.
FORMAT HÍBRID
Presencial: Seu d'ACCIÓ (Passeig de Gràcia, 129, Barcelona).

El Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS), ACCIÓ i el Pacte Mundial de les Nacions Unides organitzen una jornada per presentar els resultats de l’estudi del Pacte Mundial sobre la implantació dels ODS a les empreses catalanes. Amb la participació de gairebé 300 empreses, l’anàlisi mostra l’ampli coneixement que aquestes tenen dels ODS i la percepció majoritària dels avantatges competitius de la implicació en la sostenibilitat i els ODS.

Vols conèixer la situació actual de les empreses catalanes en relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i les oportunitats i reptes per millorar la competitivitat i rendibilitat empresarial derivades d'aquests?

Coincidint amb el vuitè aniversari dels ODS, l’equador de l’Agenda 2030, el Pacte Mundial de les Nacions Unides a Espanya ha realitzat un estudi que analitza el grau d'implementació dels aspectes relacionats amb els ODS a les empreses.

En aquesta sessió, que es durà a terme de manera presencial i en línia, us presentarem els resultats de les empreses catalanes, que es fan públics per primera vegada. Posteriorment, es durà a terme un debat en una taula rodona sobre els reptes i les oportunitats empresarials que ofereix l'Agenda 2030, amb la participació de representants d'empreses de l'Aliança Catalunya 2030, impulsada pel Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

Si tens interès a incorporar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la teva estratègia empresarial, no et pots perdre aquesta sessió!

Aquesta sessió ajudarà a les empreses que aposten per la sostenibilitat i estan interessades en integrar els ODS en la seva estratègia empresarial a entendre en quin punt de desenvolupament es troba l’Agenda 2030 i com han de continuar per seguir avançant cap a la sostenibilitat.

PROGRAMA

10.30 h. Registre
11 h. Benvinguda

  • Representant de la Secretaria d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball
  • Representant de la Secretaria d'Acció Climàtica del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural
  • Cristina Sánchez, directora executiva de la xarxa espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides

11.15 h. Presentació dels resultats de la consulta empresarial sobre desenvolupament sostenible del Pacte Mundial

  • Vanesa Rodríguez, directora de Comunicació RI de la xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides

12.00 h. Taula rodona de valoració dels resultats de l’enquesta

  • Moderador: Arnau Queralt i Bassa, director del CADS
  • Jordi Aguasca Marsà, director de Transformació Tecnològica i Disrupció d’ACCIÓ
  • Alba Cabañas Varales, consellera del CADS
  • Mireia Cammany Dorr, consellera territorial de la Fundació PIMEC i vicepresidenta de PIMEC
  • Marta Angerri Feu, presidenta de la Comissió Agenda 2030 de Foment del Treball
  • Josep Maria Canyelles Pastó, coordinador de Respon.cat

12.45 h. Cloenda

  • Ramon Roca i Enrich, president del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS)