30.6.21

AVUI 16h. Carlota Pi online a l’acte RSE.Pime: “RSE i Pimes, marcar la diferència”

  • Carlota Pi, cofundadora i directora executiva d’Holaluz, parlarà sobre “RSE i Pimes, marcar la diferència“, a l’acte RSE.Pime el proper 30 de juny a les 16.00h en streaming.
  • Durant l’acte es llançarà la propera edició de l’RSE.Pime, una nova oportunitat per a les pimes catalanes per fer un salt en la gestió de la seva Responsabilitat Social.

El proper 30 de juny a les 16.00h celebrarem en streaming l’acte de llançament de la nova edició de l’RSE.Pime i tancament de l’edició 2020.-2021.

Durant l’acte comptarem amb la ponència inspiradora de Carlota Pi, amb més de 15 anys d’experiència professional en el sector de les elèctriques en l’àmbit nacional i internacional, i amb un llarg palmarès de premis i reconeixents en innovació, creativitat, emprenedoria i direcció d’empreses.

Carlota Pi va ser la ideòloga d’Holaluz, un projecte que gestiona la seva Responsabilitat de manera integrada i que té un propòsit: canviar el món a través de la transformació del sector energètic col·locant el client al centre de les decisions per a construir una relació a llarg termini basada en la confiança. Un propòsit que activen connectant persones a l’energia verda.

Carlota Pi exposarà una visió empresarial trencadora, fresca i disruptiva amb la seva passió i convicció habituals. No us ho perdeu: 30 de juny 16.00h en streaming!

Es podrà visualitzar incrustat al web de www.respon.cat.

Atenció Pimes: Darrera oportunitat per inscriure’s a l’RSE.Pime 2021-2022

  • Fins al 21 juliol segona tanda per inscriure’s a l’RSE.Pime, per a pimes catalanes que vulguin desenvolupar el seu propòsit.
  • Un pla d’acció en RSE en 10 sessions en línia i dues consultories in company.
 

El programa RSE.Pime s’estructura com una xarxa d’aprenentatge de Responsabilitat Social que pretén la integració de la sostenibilitat en les pimes seleccionades com a participants.

PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA RSE.PIME 2021-2022

Durant mig any, directius de pimes es reuneixen un cop al mes en un grup amb totes les organitzacions participants per aprofundir en el sentit empresarial de l’RSE i desenvolupar el propi Pla d’acció.

Es faciliten eines i procediments de millora en la gestió econòmica, social i ambiental  a partir  de  la  implantació  dels valors d’RSE a la cultura empresarial de l’organització.

Treballem el propòsit de les pimes per alinear-lo amb el model de negoci i així crear valor i reforçar les relacions de confiança amb els grups d’interès des de la conherència i la gestió integrada.

L’RSE.Pime està promogut per Respon.cat, amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consell de Cambres de Comerç i la Cambra de Comerç de Barcelona.

 


 
 

28.6.21

Ametller Origen, primera cadena de distribució catalana en assolir els objectius del Pla NAOS @AmetllerOrigen

  • El 100% dels productes de marca pròpia de la companyia, inclosos en les categories del Pla de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat (Pla NAOS) promogut pel Ministeri de Sanitat, compleixen els criteris establerts respecte al contingut de sal, sucre i greixos totals i saturats
  • La companyia d’alimentació ha apostat des dels seus inicis per promoure una alimentació saludable, plaent i neta, renunciant a vendre determinats aliments com algunes galetes, brioxeria o begudes refrescants. Amb aquesta acció, Ametller Origen fa un pas adaptant la composició de més d’una cinquantena de productes per reduir els seus nivells de sucre, sal i greixos totals 
  • Ametller Origen segueix treballant en la promoció d’hàbits de vida saludables que ajudin a prevenir malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis i alguns tipus de càncer, entre altres, amb l’adhesió al Pla Estratègic de l’Alimentació a Catalunya 2021-2026


Barcelona, 28 de juny de 2021.- 
Ametller Origen, companyia d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat, és la primera cadena de distribució catalana en aconseguir que el 100% dels productes de marca pròpia, inclosos en les categories de l’estratègia del Pla NAOS (Pla de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat), promogut pel Ministeri de Sanitat a través de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), compleixin els criteris establerts respecte al contingut de sal, sucre i greixos totals i saturats. “El nostre propòsit ha estat, des de fa vint anys, promoure un estil de vida més saludable i sostenible a través d’una alimentació nutritiva, plaent i neta. Amb aquest objectiu, durant el 2020 hem revisat i reformulat els productes de marca pròpia per adequar-los als estàndards fixats en el Pla NAOS”, ha explicat el director general i cofundador d’Ametller Origen, Josep Ametller 

La companyia ha revisat un total de 149 referències que són les que apliquen als tretze grups establerts al Pla NAOS: aperitius salats, begudes refrescants, brioixeria i pastisseria, cereals d’esmorzar, cremes de verdures, derivats carnis, galetes, gelats, nèctars de fruita, pa envasat, plats preparats, productes làctics i salses. Dels productes analitzats, Ametller Origen només n’ha reformulat 52, ja que el 65% dels productes de marca pròpia ja complien els barems fixats en quant a sucre, sal i greixos totals. 

“Des dels nostres inicis, hem renunciat a vendre determinats productes de marca pròpia amb un perfil nutritiu baix com, per exemple, batuts, pastissets farcits o nèctars de fruita, pel seu excessiu contingut en sucre i greixos”, explica Josep Ametller.

Tanmateix, després de revisar tots els productes de marca pròpia, Ametller Origen ha donat de baixa cinc referències - unes galetes farcides de xocolata, unes de coco, unes rosquilles de sucre, un mojito sense alcohol i unes patates de llima i salsa valentina- per complir amb els objectius fixats en el Pla NAOS. La companyia tampoc comercialitza cap producte que contingui greixos trans afegits en considerar-los poc saludables i perjudicials per a la salut. 

 

Reducció de 3.384 kg de sucre i 906 kg de sal

 

En total, la companyia ha reduït 3.384 kg de sucre dels seus productes, el que equivaldria a més de mig milió de terrossos de sucre, especialment en les categories de pa envasat (pa de motlle i panets torrats), salses (tomàquet fregit) i productes làctics (iogurts). Pel que fa a la sal, s’ha reduït fins a 906 kg, concretament en les categories de derivats carnis (mortadel·la i pernil cuit), aperitius salats (patates fregides) i plats preparats (croquetes). “S’ha aconseguit reduir un 14% el sucre i un 17% la sal en les referències reformulades, percentatges superiors als objectius marcats pel Pla NAOS de cada categoria d’aliments”, ha detallat la responsable de qualitat d’Ametller Origen, Alba Suárez.

 

 

Compromisos a curt i mitjà termini

Ametller Origen segueix treballant en la promoció d’hàbits de vida saludables que ajudin a prevenir malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis i alguns tipus de càncer, entre altres, per això, la companyia s’ha fixat com a objectiu per abans del 2023, revisar totes les seves referències, prop de 1.200 productes de marca pròpia. “Hem començat ja a reformular altres categories de productes per reduir el contingut de sucre, sal i greixos totals, garantint la seva qualitat organolèptica”, ha detallat Suárez.

Així mateix, la companyia s’ha adherit al Pla Estratègic de l’Alimentació a Catalunya 2021-2026 que té com a missió articular un sistema alimentari integral, sostenible, competitiu, arrelat territorialment al país i basat en la seva diversitat, que produeixi uns aliments saludables, accessibles i de qualitat, reconegut pels consumidors. “Com a actors implicats dins del sector, no podíem faltar en aquest pla, que estem convençuts que ens permetrà comptar amb una estratègia alimentària de país”, ha afirmat Josep Ametller.

 

Sobre Ametller Origen

 

El Grup Ametller Origen és una empresa d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat. Fruit de la seva experiència com a agricultors i productors, han consolidat un model de negoci d’integració vertical, controlant des de l’origen els productes que ofereixen a la seves botigues, tant la seva fruita i verdura com els seus productes elaborats. El Grup compta amb camps de cultiu i fruiters al llarg de tot l’eix de la mediterrània, un obrador central de productes elaborats i un equip format per més de 2.700 treballadors.

18.6.21

[VÍDEO] Canyelles explica com una empresa ha de progressar en la gestió socialment responsable davant el cluster dels mobles @CENFIMcluster

Ha tingut lloc aquest dijous la jornada "Més enllà de l'RSC: valor compartit com a eina de competitivitat per a l'empresa", organitzada pel clúster del moble CENFIM

La intervenció de Josep Maria Canyelles, soci-consultor de Vector5, ha servit per situar la metodologia de gestió de la responsabilitat social de les empreses. Canyelles ha mostrat la Pauta de progrés que Vector5 usa per a marcar la línia de progrés de les organitzacions en la gestió socialment responsable i ha destacat que l'RSE no és una mera acumulació de bones pràctiques sinó que es tracta d'un estil de gestió de l'empresa que té com a màxim exponent l'orientació a un propòsit empresarial i a crear valor compartit. En referència a les diferents iniciatives que van apareixent, les ha valorat com a molt positives i benvingudes perquè permeten concretar més la metodologia bàsica de la responsabilitat social cosa que permet que cada empresa pugui triar si es queda en una gestió de l'RSE vinculada al model d'empresa i estratègia corporativa o, a més, vol disposar d'alguna etiqueta específica per obtenir major visibilitat.

Podeu visualitzar la intervenció de Josep Maria Canyelles entre els minuts 14'27'' i 38'00'':

Prèviament ha intervingut Joan Martí, director d'estratègia empresarial d'ACCIÓ, que ha fet referència a com contribueix el valor compartit a la competitivitat de l'empresa.

Tres empreses han presentat els seus casos amb els respectius directors generals: Guitart Hotels, amb Roberto Torregrosa, Tapicerías Gancedo, amb Manuel Gancedo, i Kave Home, amb Francesc Julià.

Per part del Cluster CENFIM, Joaquim Solana, director, i Jaisiel Madrid, director d'interiors living lab, han presentat la jornada i les accions que es porten a terme.

[VÍDEO] Canyelles explica cómo una empresa debe progresar en la gestión socialmente responsable ante el cluster de los muebles @CENFIMcluster

Ha tenido lugar este jueves la jornada "Más allá de la RSC: valor compartido como herramienta de competitividad para la empresa", organizada por el clúster del mueble CENFIM

La intervención de Josep Maria Canyelles, socio-consultor de Vector5, Ha servido para situar la metodología de gestión de la responsabilidad social de las empresas. Canyelles ha mostrado la Pauta de progreso que Vector5 usa para marcar la línea de progreso de las organizaciones en la gestión socialmente responsable y ha destacado que la RSE no es una mera acumulación de buenas prácticas sino que se trata de un estilo de gestión de la empresa que tiene como máximo exponente la orientación a un propósito empresarial y a crear valor compartido. En referencia a las diferentes iniciativas que van apareciendo, las ha valorado como muy positivas y bienvenidas porque permiten concretar más la metodología básica de la responsabilidad social lo que permite que cada empresa pueda elegir si se queda en una gestión de la RSE vinculada al modelo de empresa y estrategia corporativa o, además, quiere disponer de alguna etiqueta específica para obtener mejor visibilidad.

Pueden ver la intervención de Josep Maria Canyelles entre los minutos 14'27'' y 38'00'':

 

Previamente ha intervenido Joan Martí, director de estrategia empresarial de ACCIÓ, que ha hecho referencia a cómo contribuye el valor compartido a la competitividad de la empresa.

Tres empresas han presentado sus casos con sus respectivos directores generales: Guitart Hotels, con Roberto Torregrosa, Tapicerías Gancedo, con Manuel Gancedo, y Kave Hombre, con Francesc Julià.

Por parte del Cluster CENFIM,
Joaquim Solana, director, y Jaisiel Madrid, director de interiors living lab, han presentado la jornada y las acciones que se llevan a cabo.

17.6.21

Jornada "Más allá de la RSC: valor compartido como herramienta de competitividad para la empresa" con una intervención de Josep Maria Canyelles sobre "Desarrollar valor compartido desde la empresa".

Charla Valor compartido: Más allá de la RSC: valor compartido como herramienta de competitividad para la empresa

Día: Jueves, 17 Junio 2021
Hora: 12:00h - 13:30h
Online

20210617RSC.jpg

La visión de la RSC únicamente como actividad filantrópica y de reputación empresarial está obsoleta. La aproximación actual de valor compartido o “shared value” se orienta a identificar y expandir las conexiones del progreso económico-social entre la empresa y la sociedad, al tiempo que se mejoran las condiciones ambientales.

En esta charla conoceremos cómo el valor compartido incrementa la capacidad de la empresa para atraer talento, innovar y resultar atractiva para clientes e inversores. Veremos qué metodologías existen para aplicarla y conoceremos experiencias de empresas de nuestro sector. Presentaremos herramientas que ya hemos desarrollado desde CENFIM para los socios y cómo acompañaremos a las empresas que quieran apostar por esta estrategia.

Programa

12:00h - Bienvenida e introducción. Joaquim Solana, cluster manager de CENFIM

12:05h - Cómo contribuye el valor compartido a la competitividad de la empresa. Joan Martí, director de estrategia empresarial en ACCIO

12:20h - Desarrollar valor compartido desde la empresa: instrumentos y buenas prácticas. Josep Maria Canyelles, socio en Vector5

12:50h - Mesa de debate con la participación de:

13:20h - Presentación de las actividades del clúster para ayudar a los socios en valor compartido. Jaisiel Madrid, interiors living lab manager de CENFIM

Contacto

Jaisiel Madrid / jaisiel.madrid@cenfim.org / +34 650 642 322

Dirigido a

Te interesa si eres fabricante, distribuidor o prescriptor de materiales y/o productos hábitat y quieres conocer esta estrategia para hacer tu empresa más atractiva y competitiva.

Con el apoyo

ACCIÓ

8.6.21

Podeu escoltar les últimes #ConversesResponsables amb empreses compromeses membres de Respon.cat: Joan Piñol, Marcos González i M.Eugènia Bailach

Podeu escoltar les #ConversesResponsables amb aquestes tres persones compromeses, que lideren empreses membres de Respon.cat. Les converses són breus i en un format fresc a Instagram live.


17 de maig 2021 • Maria Eugènia Bailach, sòcia del Grup Auren parlant sobre la publicació dels 17 Relats Responsables - ODS amb Josep Maria Canyelles. 

Maria Eugènia Bailach, Sòcia del Grup Auren: Instagram TV o YouTube

 


17 de maig 2021Marcos González, president de Corresponsables parla de la seva novel·la “Hijo de Malinche” amb Josep Maria Canyelles.

Marcos González, president de Corresponsables: Instagram TV o YouTube

 


14 de maig 2021Joan Piñol, director de la Fundació Salut i Persona, ha publicat el llibre “El bienestar emocional”. Piñol és membre de la junta directiva de Respon.cat en nom de la fundació que dirigeix.

Joan Piñol, director de la Fundació Salud y Persona: Instagram TV o YouTube

7.6.21

ATENCIÓ PIMES: Respon.cat llança la nova convocatòria del programa gratuït RSE.Pime, un pla d’acció d'RSE en 10 sessions

  • Llancem l’RSE.Pime 2021, el programa de referència en Responsabilitat Social per a les pimes catalanes.
  • L’acompanyament RSE.pime consta de 10 sessions en línia i dues consultories in company.

El programa RSE.Pime s’estructura com una xarxa d’aprenentatge de Responsabilitat Social que pretén la integració de la sostenibilitat en les pimes seleccionades com a participants.

Durant mig any, directius de pimes es reuneixen un cop al mes en un grup amb totes les organitzacions participants per aprofundir en el sentit empresarial de l’RSE i desenvolupar el propi Pla d’acció. Facilita eines i procediments de millora en la gestió econòmica, social i ambiental  a partir  de  la  implantació  dels valors d’RSE a la cultura empresarial de l’organització.

La força d’RSE.Pime és que ofereix a les empreses de manera àgil un programa complet d’aprenentatge sobre l’RSE amb 10 tallers en grups reduïts de nivell directiu, més dues sessió de consultoria a l’empresa, i una darrera trobada general per avaluar, tot orientat a l’acció.

Programa d’acompanyament RSE.Pime 2021

✅    RSE.Pime és un programa pràctic d’implantació de la Responsabilitat Social a les Pimes catalanes

✅    Les empreses participants disposen d’un Pla d’acció a mida per mitjà d’un procés de 10 tallers grupals i dues consultories a l’empresa.

✅    Està promogut per Respon.cat, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i la col·laboració del Consell de Cambres de Comerç i la Cambra de Barcelona.

Més informació sobre l’RSE.PimeSol·licitud inscripció RSE.Pime 2021-22