6.11.11

Crowdfunding plataformes: la revolució de les organitzacions sense ànim de lucre

Fa uns mesos vaig començar a fer servir com a usuari una plataforma de microfinançament. En parlava al bloc (De mica en mica s'omple la pica) per explicar que havia aportat 20 euros per a finançar un projecte cultural (l'elaboració d'un llibre) per mitjà d'una plataforma de crowdfunding, és a dir, una manera directa de finançar projectes amb la suma d’aportacions individuals.

Ara he tornat a fer servir la plataforma verkami per a un altre microfinançament, també de 20 euros, que demanava la Plataforma per la Llengua per a fer un web que inclogui tots els jocs i joguines que es poden trobar en català al mercat. Ho divulgo des d'aquest bloc perquè aquestes plataformes poden suposar un suport i un recurs important per a fomentar l'emprenedoria, adreçada en aquest cas a projectes concrets. I a més, us aporto aquesta reflexió de Aleksandra Zemke amb recursos:


Crowdfunding plataformes: la revolució de les organitzacions sense ànim de lucre


Crowdfunding és un fenomen nou en el món en línia, que crea oportunitats per a grans ONG per recaptar diners per les seves causes. 
Una de les formes més comunes de recaptar fons per a organitzacions benèfiques i sense ànim de lucre sempre ha estat, demanant donacions de micro d'un gran nombre d'interessats. Molt sovint és més fàcil trobar-ne 500 que donaran suport una idea amb 10€ que no una persona que estigui disposada a gastar 5.000 € en un projecte. Amb l'adveniment dels mitjans de comunicació social i les tecnologies Web 2.0, aquest model d'èxit Fundrising i senzill es va convertir en una inspiració per crowdfunding - una alternativa viable eina de recaptació de fons en línia no només per a les organitzacions sense ànim de lucre , sinó també per a tot tipus de projectes creatius en els gràfics, el cinema, el periodisme i la música.

serveis crowdfunding no es refereixen als préstecs de diners o invertir-los. creadors del projecte no ha de tornar els diners. En el seu lloc, que ofereixen productes i experiències que són úniques per a cada projecte. Per exemple, si una ONG vol recaptar diners per construir un pou al Sudan, com a recompensa per € 5, pot oferir una foto digital, per 10 € una foto impresa, per € 50 al cartell imprès, un nom en una llista de patrocinadors en el lloc web i una invitació a una conferència, etc

Els serveis crowdfunding són molt populars en països angloparlants.Els més grans són:


En l'actualitat, també estan guanyant popularitat a Catalunya i a Espanya. Els dos més coneguts són www.lanzanos.com i www.verkami.com.

Els processos de registre en tots els llocs web són molt similars. Heu d'iniciar sessió, proporcionar informació bàsica sobre la seva ONG (nom, correu electrònic, etc), descriuen una campanya i recompenses, i establir un objectiu de finançament. Tots els serveis crowdfunding estableixen un termini diferent per a la recaptació de diners. Pot ser el 50 o 65 dies 40. Si el temps expira abans que l'objectiu és aconseguit, el projecte no tindrà èxit i totes les contribucions no són vàlides, per la qual cosa és crucial establir un objectiu realista.

La idea de crowdfunding també pot ser incorporat en la pròpia pàgina web de les ONG. Aquí pots trobar exemples de Showroom. Servei proporcionat per iWith.org :


Per obtenir més informació sobre crowdfunding a Facebook, podeu visitar:


Més informació sobre: ​​crowdfunding, donació, recaptació de fons
24/03/2011