4.9.13

La societat civil proposa 30 mesures per una reforma urgent de l'Administració

  • Mas ha agraït l'esforç i ha valorat positivament la implicació de la societat civil en la reforma de l'administració
  • El document inclou matèries d'ètica de l'administració pública
Diverses entitats de la societat civil catalana s’han reunit aquesta tarda amb el President de la Generalitat Artur Mas i la vicepresidenta Joana Ortega per lliurar-los el document “Per a la reforma de l’administració”. En el transcurs de la reunió, que ha tingut lloc al Palau de la Generalitat, els representats de la societat civil catalana han expressat la voluntat que, en el moment de dissenyar aquesta reforma, es tingui en compte el document lliurat, juntament amb el coneixement acadèmic i les capacitats dels servidors públics.

Aquest grup d’entitats, que han elaborat i subscriuen el document i aquest comunicat, també ha demanat la implicació directa del màxim nivell polític i institucional del país i un compromís ferm que permeti l’impuls definitiu a la reforma. Una reforma imprescindible i urgent en el context econòmic, social i polític actual per tal de disposar d’una administració moderna, competitiva i eficaç, necessària per al present i, sobretot, per al futur del país.

El president Mas ha agraït l’esforç i la implicació de la societat civil en la reforma de l’administració i s'ha compromès a integrar les propostes realitzades per les entitats del FERA amb els documents que ja està desenvolupant el propi Govern en el seu pla de treball per la reforma de l’administració. En aquest sentit, el Govern comptarà amb el FERA com interlocutor per debatre i tractar aspectes de la reforma i s’ha compromès a mantenir una relació oberta per fer un seguiment bilateral de la mateixa i del seu acompliment durant aquesta legislatura.

Font: Cecot
Document complert de propostes per la Reforma de l'Administració - FERA pdf 278.92 KB

Detall dels aspectes de Bon govern i ètica pública:

22. Treballar, partint de l’exemplaritat i les pràctiques quotidianes, els valors i l’ètica pública, més enllà de codis, posicionaments retòrics o mesures de lluita contra la corrupció.
23. Establir espais de participació reals, més enllà de processos formals. Fomentar el compromís cívic envers les administracions.
24. Millorar els mecanismes de relació amb la ciutadania, no només eliminant traves sinó obrintaltres canals de comunicació més àgils, i repensant
l’administració pública des de l’òptica de les expectatives de la ciutadania.
25. Potenciar la corresponsabilitat en la prestació de serveis públics per garantir-ne la sostenibilitat econòmica i racionalitzar-ne la demanda.