6.9.13

Accions empresarials d'inici del curs escolar sobre les necessitats socials

Amb l'inici del període escolar i en un context de crisi que afecta de manera intensa moltes famílies, apareixen iniciatives de caràcter nou, gairebé insospitades uns anys enrere. Us en presento dues, sense entrar a valorar-les. Sols per destacar que algunes empreses capten que fer accions de caràcter social, amb tot l'interès empresarial que legítimament puguin tenir, ara és necessari i els suposa una oportunitat.

És interessant adonar-se que per a portar-les a terme miren d'implicar altres actors socials, ja siguin referents com Càritas o si més no fundacions corporatives... i també altres empreses col·laboradores que permetin ampliar l'interès i premiar la implicació. En tot cas, ja no es dubta que hi ha necessitats socials que no es poden dissimular. Uns anys enrere hauríem dit que aquestes notícies corresponien a altres països, no a casa nostra. I encara ara ens costa d'assumir que una societat que genera tanta riquesa com la nostra hagi de passar per aquest mal tràngol.



Abacus cooperativa, de la mà de MIQUELRIUS i Càrites, inicia una campanya solidària de recollida de motxilles
 

Amb el lema “Cap nen sense motxilla” iniciem una acció solidària, fins el 30 de setembre, per facilitar la tornada a l’escola d’aquells nens i nenes que tenen majors dificultats per adquirir una motxilla nova o material escolar. A totes les botigues d’Abacus cooperativa s’instal·larà un punt de recollida de motxilles en benefici dels nens i nenes amb menors recursos. Les motxilles podran ser usades o noves i seran entregades a Càrites, qui les entregarà a les famílies més necessitades amb nens en edat escolar.

Per a complementar aquesta acció, MIQUELRIUS farà entrega de 10.000 articles nous de papereria a Càrites i compensarà, a totes les persones que hi col·laborin, amb un val de 3€ de descompte per a l’adquisició d’una nova motxilla de MIQUELRIUS.


Alain Afflelou posarà ulleres a nens que ho necessitin de forma gratuïta per a "prevenir el fracàs escolar"

MADRID, 2 (EUROPA PRESS) - La cadena d'òptiques Alain Afflelou revisarà la vista a nens d'entre 5 i 7 anys i regalarà ulleres a aquells que ho necessitin com a part del seu 'XIV Campanya de prevenció del fracàs escolar', que arrenca aquest u de setembre i que durarà fins al proper 15 d'octubre. L'empresa ha explicat que tant la revisió ocular com les lents i la muntura seran gratuïtes, però que aquestes últimes es faran només en cas que al nen se li detecti una deficiència visual durant l'examen visual. A més, ha detallat que els que participin en la campanya rebran una targeta de descompte per la botiga de joguines Toys'r'us i el Carnet de Salut Visual.

La iniciativa, impulsada per la Fundació Alain Afflelou, pretén així ajudar els pares de família a identificar els problemes de visió dels menors abans que els efectes sobre els seus estudis siguin difícilment reparables. Per això, la fundació ha indicat als pares que si observen que els seus fills es forcen els ulls per mirar objectes propers en detall, els torcen o posen guenyos, o sembla que tinguin la mirada "perduda" en parlar amb altres persones, podria ser un indici de la presència d'algun problema de visió...