28.3.13

El PP de Castelló comença una cacera de bruixes contra professors mentre a les universitats alguns professors encara viuen en el franquisme mental

El PP de Castelló comença una cacera de bruixes contra professors
Activa una campanya convidant els alumnes a denunciar professors que 'adoctrinin'



'Em volen adoctrinar, que no t'emboliquin' és el nom de la campanya que ha engegat la delegació de les Noves Generacions de Castelló amb l'objectiu d'empaitar el professorat que s'escapi de les seves directrius. Amb aquesta campanya, la joventut del PP convida els estudiants a denunciar els professors que 'adoctrinin' enviant un correu electrònic a una adreça gestionada per la formació.
Segons que ha informat l'organització, ha confeccionat una eina de denúncia anònimament, arran de 'les imposicions ideològiques en algunes aules de la província de Castelló'. El president de NG a Castelló, Gonzalo Bautista, incita tots els joves que sàpiguen casos d'adoctrinament a les aules a denunciar-los. 'No podem permetre una educació basada en el menyscabament d'un dret fonamental com és la llibertat d'expressió', diu Bautista al comunicat. Admet, això sí, que són minoritaris 'els casos en què es fa un ús inadequat de la llibertat de càtedra atemptant contra un model educatiu neutre i imparcial'.

El cas és que la campanya se'ls ha girat en contra a Twitter. Amb l'etiqueta #Quenotelien molts usuaris es riuen de la idea del PP de Castelló i denuncien la voluntat adoctrinadora de la formació.

STEPV portarà a la fiscalia de menors la campanya del PP contra els professors


Adoctrinament espanyolista d'un professor a la Universitat Jaume I de Castelló (per Roger Cassany) Any rere any, dedica una assignatura 'a demostrar la inutilitat del valencià'

Enquesta que González Darder reparteix el primer dia de classe.

Fa anys que uns quants universitaris valencians reben adoctrinament espanyolista a les aules. En concret, al segon curs de la carrera de magisteri de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI). 'En aquestes classes penso demostrar la inutilitat del valencià', sol dir els primers dies de classe el professor Francisco Javier González Darder a l'assignatura de Didàctica de la Llengua i de la Literatura Espanyoles. I durant el curs, les agressions lingüístiques s'accentuen més i més. [...]

El primer dia, enquesta espanyolista. L'actitud de González Darder no és ni esporàdica ni cap novetat. Tot comença amb l'activitat del primer dia de classe, que sol suscitar tota mena de reaccions de perplexitat i indignació entre els estudiants. Darder reparteix una enquesta perquè la responguin tots els estudiants; i no és pas una enquesta qualsevol, sinó que té un biaix clarament espanyolista i marca d'entrada el sentit que prendrà l'assignatura durant el curs. Escrits en espanyol, els enunciats de l'enquesta cerquen deliberadament el desprestigi del català. Els estudiants han d'assenyalar a quin idioma es refereix cadascun dels enunciats, vint en total (vegeu la fotografia).

Alguns exemples: 'El parlen més de quatre-cents milions de persones a tot el món', 'Amb aquest idioma pots entendre't amb força gent de Nova York i de Los Angeles', 'Hi ha diversos premis Nobel de literatura en aquest idioma', 'Si només existís aquest idioma a la Comunitat Valenciana resultaria difícil sortir a buscar feina a fora i que gent de fora vingués a treballar aquí.' La mateixa enquesta demana, per mitjà d'una metàfora a través dels gelats i just després del qüestionari, quina llei lingüística prefereix l'estudiant per a l'ensenyament. En aquest apartat, el professor assimila el català i l'espanyol amb diferents sabors (maduixa i nata) i es pregunta de quin sabor ha de ser el gelat, i en quina proporció, en una gelateria pública. Els consumidors de gelats (els estudiants) són, seguint la metàfora, barrufets.

'Parlar valencià a les institucions públiques és una ofensa'. L'any passat, quan l'Àlbar va cursar l'assignatura, hi hagué força discussions amb el professor dins l'aula. Fins i tot uns quants companys van abandonar el curs al cap de poques setmanes. Alguns, com l'Àlbar, van anar a parlar amb González Darder personalment i se'n van queixar, verbalment, als caps de departament. Però no va canviar res. 'No hi havia res a fer, no s'hi podia discutir. Li vaig parlar de Fuster i em va dir que era un mediocre, que estudiar valencià era absurd i que parlar-lo a les institucions públiques era una ofensa; cada dia deixava anar algun atac frontal al valencià.' [...]


“De lo terrible de una violación sacas algo bueno, que es un hijo” (por Jaime Prats)
Una profesora del CEU de Valencia carga en clase contra el aborto y la homosexualidad

Aunque tu marido te sea infiel, la verdadera prueba de amor es seguir amándole con lágrimas en los ojos, como Jesús lloraba en la cruz”. Frases como esta, como “las mujeres maltratadas no deben separarse porque eso es amor”, o del tipo “el aborto en el caso de violación no es tolerable porque dentro de lo terrible de la violación sacas algo bueno, que es un hijo, un don de Dios”, colmaron este martes la capacidad de aguante de buena parte de los alumnos de tercero de Periodismo de la clase de Doctrina Social de la Iglesia que impartió Gloria Casanova, profesora de la Universidad CEU Cardenal Herrera de Moncada (Valencia) [...]  "A veces señala que los animales no tienen derechos ni dignidad, y en otras ocasiones nos ha planteado que los que no creen en Dios son unos trepas o unos terroristas..., pero lo de hoy ha sido demasiado", añade otro estudiante.

Aquestes mentalitats encara viuen en l'època d'aquests anuncis: