17.6.11

Curs online d'RSE a la UOC


Responsabilitat social de l'empresa. Una aposta per a la creació de valor en les pimes

Calendari docència: del 6 al 30 de juliol del 2011
Crèdits 1 crèdit ECTS
Durada 25 hores
Impartit per Josep Maria Canyelles
Idioma: un curs en català i un altre en castellà
Coneixements previs: no són necessaris coneixements previs per assolir els objectius acadèmics d'aquest curs
Preu 180€
Descomptes: 7% per a la Comunitat UOC i 5%a partir del segon curs matriculat.


Presentació
La definició de responsabilitat social de les empreses engloba el conjunt d'actuacions que fan referència al paper de l'empresa que està inserida en una societat cada cop més preocupada pels aspectes socials. L'individu, el ciutadà, l'inversor i el treballador són papers o vessants diferents per a les mateixes persones, totes interactuant d'una manera o una altra amb organitzacions; en definitiva, empreses que han d'atendre l'acompliment de criteris i objectius econòmics i socials alhora.

El curs està organitzat amb la col·laboració de Responsabilitat Global
Competències
  • Capacitat per a comprendre i analitzar el sentit estratègic dels plans de responsabilitat social de les empreses
     
  • Capacitat per a trobar i fer ús dels documents i recursos de referència en responsabilitat social de les empreses
     
  • Domini de les tècniques bàsiques per a definir un pla de responsabilitat social per a una pime
     
  • Adoptar actituds i comportaments en consonància amb una pràctica professional ètica i responsable
     
Objectius
  • Conèixer els continguts de la responsabilitat social corporativa
     
  • Introduir els àmbits d’actuació de responsabilitat social corporativa en les organitzacions actuals
     
  • Conèixer les iniciatives nacionals i internacionals de la responsabilitat social corporativa
     
  • Difondre els valors de la responsabilitat social corporativa
     
  • Conèixer l'aplicació de la responsabilitat social corporativa a les petites i mitjanes empreses
Contingut
1. Emmarcar la responsabilitat social de les empreses

2. La gestió de la responsabilitat social de les empreses. Aproximació a la diversitat de mesures. Aspectes econòmics, ambientals, socials, laborals, bon govern. Dimensions interna i externa

3. Posar en valor la responsabilitat social de les empreses