Requisits d'RSC rebuts pels clients i exigits als proveïdors
Més de la meitat de les PIMES catalanes (54%) reben alguna comunicació sobre criteris d'RSC que haurien de complir per seguir treballant amb els seus clients. En canvi, el percentatge d'empreses que apliquen aquests requisits a algun dels seus propis proveïdors és significativament menor: només un terç (34%) de les empreses enquestades indica que ha informat com a mínim a un dels seus proveïdors sobre requisits a complir en algun dels àmbits previstos en l'estudi.
Els requisits rebuts per part dels clients o exigits als proveïdors es refereixen majoritàriament a l'àmbit de la seguretat i salut laboral i del medi ambient. Aparentment són aquests els temes que més preocupen les empreses i en els quals creuen necessari comprovar el compliment de la legislació vigent i / o demanar requisits addicionals. Per contra, la petició d'estàndards relacionats amb els drets laborals, drets humans i corrupció són menys freqüents. Diferenciat per sectors, s'observa que el sector que més peticions d'RSC imposa és el de la construcció, seguit pel sector transport i serveis, el sector industrial i el sector de comerç i hostaleria.
Transmissió de requisits d'RSC de clients a proveïdors
Els resultats de l'estudi demostren que les PIMES poden jugar un paper important com a transmissors de requisits d'RSC en la cadena de valor. Si es té en compte el nombre mitjà de requisits rebuts per les PIMES enquestades, resulta que és molt similar al nombre mitjà de requisits exigits als proveïdors. A més s'observa l'efecte de la pressió exercida per part dels clients de les PIMES catalanes: com més requisits rep l'empresa dels seus clients, més compromisos d'RSC demana als seus proveïdors.
L'informe complet de l'estudi és accessible a la pàgina web de la Càtedra Mango de RSC: http://mango.esci.es
Per a més informació podeu contactar amb Silvia Ayuso, Coordinadora de la Càtedra Mango d'RSC, Tel 93 295 47 10, email: silvia.ayuso@esci.es
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada