Ofereix 35.000 vols a aquest preu, que es poden comprar fins a la mitjanitLa companyia aèria
Spanair, presidida per Ferran Soriano, celebra enguany, per primera vegada, la Diada Nacional de Catalunya. I ho fa oferint 35.000 bitllets de 1714 vols que surtin de l'aeroport del Prat (tots ells ho faran ja des de la T1) entre el 21 de setembre i el 30 de novembre a 11 euros. Segons el comunicat de l’empresa, el propòsit és 'connectar directament Catalunya amb el món i fer evident aquest compromís'.
És obvi l'interès comercial de la companyia de captar usuaris en un dia de baixa demanda pel fet de ser la Diada Nacional de Catalunya. Però tampoc se'ns escapa que la campanya de màrqueting es podia fer sense els referents nacionals, entre els quals el nombre de 1714 vols, coincidint amb l'any en què Catalunya va perdre les seves llibertats davant l'exèrcit espanyol.
És el que faria qualsevol empresa del món. Però a casa nostra ha generat notícia perquè comença a haver-hi empreses desacomplexades que actuen amb criteris de mercat, i de responsabilitat envers el país on operen. Cosa que fins ara no era així, i moltes empreses fins i tot han d'ocultar on tenen la seu corporativa. Pensem per exemple que a casa nostra hi ha multinacionals de l'alimentació que fan servir un apartat de correus per evitar indicar la seva adreça (Avinguda dels Països Catalans). O grans multinacionals del iogurt nascudes a Catalunya que en la dictadura van deixar de fer servir el català i ja no l'han recuperat mai més.
Arreu del món on es donen circumstàncies com les de Catalunya, des de l'RSE i l'ètica d'empresa es tenen en compte les identitats nacionals i les aspiracions comunitàries. Des d'una lògica empresarial i de proximitat al país. Finalment sembla que algunes empreses han optat per la normalitat i per deixar d'autocensurar-se.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada