Dijous 15 de desembre de 2011, a les 18.00 h - Cercle d’Economia La societat catalana és classista o meritocràtica? Pesa més l’herència familiar de classe o les possibilitats per progressar? Quin ha estat el pes de l’educació en la mobilitat social catalana? L’educació ha tingut el mateix efecte per a totes les generacions? L’esforç personal serveix per superar les desigualtats d’origen? Com s’explica que ens puguem comparar amb els països d’Europa amb més mobilitat social? I potser la pregunta més important: quins són els reptes socials i educatius en temps de crisi si volem preservar una societat que s’ha demostrat oberta, fluïda i meritocràtica durant tants anys? Per debatre sobre aquestes preguntes, la Fundació Jaume Bofill us convida a l’acte en què intervindran els autors de l’estudi Educació i mobilitat social a Catalunya: Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de l’educació i investigador del CRIT (Creativitat, Innovació i Transformació Urbana) de la Universitat de Barcelona. Antoni Marín Saldo, sociòleg i estadístic de la Fundació pel Desenvolupament Comunitari (DC) i investigador del CRIT. També participaran: Josep M. Rañé, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) Emili Pons, coordinador d’actuacions en matèria del sistema educatiu del Departament d’Ensenyament Enric Canet, exdirector d’escola i responsable de l’Associació Casal dels Infants Dijous 15 de desembre de 2011, a les 18.00 h Cercle d’Economia Carrer Provença, 298 – Barcelona Cal confirmar l’assistència clicant aquí Durant l’acte es podrà adquirir el llibre: Educació i mobilitat social a Catalunya (vol 1 i 2). Aquesta recerca analitza la mobilitat i la fluïdesa social catalana per primera vegada des de 1972 i, específicament, la relaciona amb l’educació i en fa la comparativa amb altres països europeus. Les conclusions desmenteixen tòpics sobre la societat catalana i la seva incapacitat per millorar la classe social dels individus i analitzen els canvis de tendència a l’inici de l’actual crisi econòmica. L’estudi s’ha basat en les dades de l’enquesta Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD), una enquesta de la Fundació Jaume Bofill en què s’entrevisten anualment, des de fa una dècada, més de 4.600 individus i 2.000 llars de Catalunya. Podeu descarregar-vos el dossier de premsa o comprar el llibre aquí. |
1.12.11
Quin paper té l’educació en l’ascensor social a Catalunya?
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada