Durant la dictadura franquista, els camions de la factoria catalana de Pegaso sortien cap a Madrid en una corrua mig fantasma ja que anaven sense la cabina. És a dir, els conductors, havien d'anar perfectament abrigats per a superar els 600 km i l'aire fred. El motiu és que la cabina s'havia de muntar a Madrid per a poder dir que els camions sortien de la capital d'Espanya i no de Catalunya.
Aquestes anècdotes de màxima ineficiència no són part del passat ni de les dictadures. També passen coses semblants avui dia. De fet, el tren d'alta velocitat és la més greu, però n'hi ha d'altres de més divertides, si no fos perquè ho paguem entre tots:
El 2008 es va construïr la torre de control de l'aeroport de Còrdova, que va costar més d'un milió d'euros. Ha tingut tots els equips engegats i funcionant durant dos anys sense cap controlador i sense cap previsió de posar-hi personal. Com que no servia de res, fa un mes es va decidir desmuntar-la i portar-la a Sevilla, on potser seria útil. La desmunten, la fiquen a cinc camions, li posen una escorta i l'envien a Sevilla.Podeu veure el correlat al Diario de Córdoba
Llavors algú truca a la ministra, ex-alcaldessa de Còrdova. Ella truca al ministre Blanco, i aquest li diu que com pot ser que desmuntin la torre durant un període electoral, que després dels fets de Castelló seran la riota de tothom. El ministre truca al director dels aeroports i li diu que tornin la torre a Còrdova. Els camions fan mitja volta abans d'arribar a Sevilla. Tornen a muntar la torre a l'aeroport de Còrdova, sense engegar cap equip. Esperen que hagin passat les eleccions per tornar-la a desmuntar.
Per justificar les despeses enormes que han fet, diuen que 'havien desmuntat la torre per enviar-la a Sevilla per revisar-la' i que havia tornat. Per a ells és més barat traslladar la torre que fer-hi anar un tècnic de manteniment.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada