5.10.11
Es comença a assumir que la recaiguda econòmica està venint...
#RespGlobal Es comença a assumir que la recaiguda econòmica està venint. Ja sabem que convé no parlar gaire de notícies negatives perquè reforcen la pèrdua de confiança i les pors dels inversors, però de vegades és pitjor no dir les coses clares perquè dificulta que es prenguin les decisions valentes que calen.
Si la crisi ha de durar un any més, no passa res greu per acomiadar personal, perquè quan se'ls acabi el període del subsidi l'economia ja s'estarà recuperant... Però si sabem que això no és ben bé així, i que en quatre anys no aixecarem cap, és una bestiesa majúscula tenir famílies desateses al carrer, sense feina i sense expectatives. Cal la valentia per afrontar la magnitud del canvi. Per exemple, com va fer Alemanya, fer una opció radical per les mitges jornades.
Ara, al damunt, resulta que la ministra Salgado considera que l'augment de l'atur és culpa de les comunitats autònomes, que s'estan excedint amb les retallades. Recordem que a Catalunya s'ha fet una reducció del 10% del pressupost i el govern català s'ha negat a anar més enllà, en contra del criteri espanyol segons el qual calia arribar al 20%.
La ministra Salgado ha expressat que es poden reduir altres partides sense tocar la sanitat o sense acomiadar personal. S'ha referit a guanyar eficiència. Ja m'explicaran com es fa per guanyar una eficiència tal que et permeti disminuir un 20% del teu pressupost. D'altra banda, aquesta ministra és la que encarrega per als seus uns magnifics lots de Nadal: La Constitució també hauria de limitar les incoherències d'alguns polítics?
Infraestructures
Si ja fa anys que sabem que la cosa va de debò, com pot ser que encara s'estiguin construint línies d'un tren d'Alta Velocitat o alguns aeroports que són objectivament una inversió ineficient i una infraestructura insostenible? Són coses molt serioses, i també alguna anècdota com la de La torre de control de l'aeroport de Còrdova.
O com és possible que encara s'estigui apostant per construir una línia d'Alta Velocitat travessant els Pirineus amb un túnel de 40 quilòmetres i fent pujar i baixar els combois, amb tota la insostenibilitat ambiental i energètica que suposa?
Als anys 60 va ser el Banc Mundial que va haver d'obligar l'Estat espanyol a construir l'autopista del Mediterrani, la més necessària i oblidada, ja que és la que unia les zones més desenvolupades i més necessitades de xarxa entre elles i amb Europa. Ara serà la Unió Europea la que dirà a Espanya que el forat pel mig dels Pirineus és una opció no sols insostenible ambientalment, energèticament, econòmicament, i conceptualment... Si estem a punt d'estavellar-nos ¿com és possible que l'Estat espanyol encara faci perdre energies en apostes radials, concebudes des del nacionalisme d'Estat, i que sols estan concebudes amb la voluntat capciosa d'evitar un major desenvolupament dels territoris que no s'adiuen a la matriu castellana?
Desenvolupava aquests arguments a:
18.4.10 Els viatgers europeus no poden travessar els Pirineus amb alta velocitat
I també en parlo a:
25.10.10 Germà Bel publica "España, capital París"
22.12.10 Infraestructures costosíssimes per anar a menjar paella
Si la crisi ha de durar un any més, no passa res greu per acomiadar personal, perquè quan se'ls acabi el període del subsidi l'economia ja s'estarà recuperant... Però si sabem que això no és ben bé així, i que en quatre anys no aixecarem cap, és una bestiesa majúscula tenir famílies desateses al carrer, sense feina i sense expectatives. Cal la valentia per afrontar la magnitud del canvi. Per exemple, com va fer Alemanya, fer una opció radical per les mitges jornades.
Ara, al damunt, resulta que la ministra Salgado considera que l'augment de l'atur és culpa de les comunitats autònomes, que s'estan excedint amb les retallades. Recordem que a Catalunya s'ha fet una reducció del 10% del pressupost i el govern català s'ha negat a anar més enllà, en contra del criteri espanyol segons el qual calia arribar al 20%.
La ministra Salgado ha expressat que es poden reduir altres partides sense tocar la sanitat o sense acomiadar personal. S'ha referit a guanyar eficiència. Ja m'explicaran com es fa per guanyar una eficiència tal que et permeti disminuir un 20% del teu pressupost. D'altra banda, aquesta ministra és la que encarrega per als seus uns magnifics lots de Nadal: La Constitució també hauria de limitar les incoherències d'alguns polítics?
Infraestructures
Si ja fa anys que sabem que la cosa va de debò, com pot ser que encara s'estiguin construint línies d'un tren d'Alta Velocitat o alguns aeroports que són objectivament una inversió ineficient i una infraestructura insostenible? Són coses molt serioses, i també alguna anècdota com la de La torre de control de l'aeroport de Còrdova.
O com és possible que encara s'estigui apostant per construir una línia d'Alta Velocitat travessant els Pirineus amb un túnel de 40 quilòmetres i fent pujar i baixar els combois, amb tota la insostenibilitat ambiental i energètica que suposa?
Als anys 60 va ser el Banc Mundial que va haver d'obligar l'Estat espanyol a construir l'autopista del Mediterrani, la més necessària i oblidada, ja que és la que unia les zones més desenvolupades i més necessitades de xarxa entre elles i amb Europa. Ara serà la Unió Europea la que dirà a Espanya que el forat pel mig dels Pirineus és una opció no sols insostenible ambientalment, energèticament, econòmicament, i conceptualment... Si estem a punt d'estavellar-nos ¿com és possible que l'Estat espanyol encara faci perdre energies en apostes radials, concebudes des del nacionalisme d'Estat, i que sols estan concebudes amb la voluntat capciosa d'evitar un major desenvolupament dels territoris que no s'adiuen a la matriu castellana?
Desenvolupava aquests arguments a:
18.4.10 Els viatgers europeus no poden travessar els Pirineus amb alta velocitat
I també en parlo a:
25.10.10 Germà Bel publica "España, capital París"
22.12.10 Infraestructures costosíssimes per anar a menjar paella
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada