Llegim una denúncia al Regió7 segons la qual es nega l'accés a la connexió a persones que no es troben en nuclis de població. De fet, la negació no s'expressa en aquests termes sinó per l'absència de servei, ja que l'esperada connexió mai no es produeix.
La passivitat de Telefónica impedeix a un veí gran de Castellar la teleassistència
L'Ajuntament denuncia que un home de 76 anys que viu sol no pot disposar del servei perquè la companyia no li posa línia de telèfon
CASTELLAR DE LA RIBERA (Solsones)
Fa gairebé un any que un veí de Castellar de la Ribera demana a Telefónica que li instal·li una línia de telèfon a la seva masia, bàsicament perquè necessita el servei de teleassistència. L'home, de 76 anys, viu sol i té una salut delicada, però la companyia va demorant, contínuament, la seva actuació. L'Ajuntament de Castellar, segons ha afirmat la seva alcaldessa, Teresa Canal, està fent "totes les gestions possibles" per solucionar el problema, però "no hi ha manera", apunta Canal. [...]
L'alcaldessa apunta que "és del tot intolerable" que la companyia vagi retardant la instal·lació "quan hi ha una persona gran que té aquesta necessitat". L'afectat, Sebastià Mestres, no entén l'actitud amb la qual actua Telefónica i afirma que té una carta de la companyia on hi ha uns terminis fixats que no s'han complert. Mestres vol disposar del servei de teleassistència perquè "visc sol i si algun dia em passa alguna cosa, no podré avisar ningú". El veí de Castellar alerta que té "un ronyó transplantat i prenc medicaments cada dia", fet que li comporta que sovint hagi d'anar a l'hospital. Per això, creu que el servei "és necessari".
Malgrat que el Sebastià sí que disposa de mòbil, aquest no és viable amb la teleassistència, per a la qual s'ha de tenir un telèfon fix. Tot i així, la zona on resideix, a l'ermita de Sant Joan de Castellar, no és un punt especialment complicat per accedir pels tècnics i, segons Mestres, la majoria de les masies del seu entorn disposen de telèfon. Fins i tot, diu l'afectat, a un quilòmetre de casa seva hi ha un camp de golf, per tant Mestres creu que no es tracta d'una instal•lació complicada.
I estem parlant d'accés universal en telèfon fix, no ja de banda ampla, on el problema s'agreuja enormement. I el problema és que no existeix una companyia que li faci la competència en termes reals i amb voluntat de servei públic.
Telefónica va augmentar el benefici un 0,7% al juny
Pobles de la Conca de Barberà fa sis dies que no tenen telèfon mòbil
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada