28.7.09

L'atenció en serveis bàsics forma part de l'RSE

Fa tota la sensació que la mala gestió de companyies que presten serveis bàsics com Telefónica ha augmentat, potser com a conseqüència de la crisi.

Llegim una denúncia al Regió7 segons la qual es nega l'accés a la connexió a persones que no es troben en nuclis de població. De fet, la negació no s'expressa en aquests termes sinó per l'absència de servei, ja que l'esperada connexió mai no es produeix.

La passivitat de Telefónica impedeix a un veí gran de Castellar la teleassistència
L'Ajuntament denuncia que un home de 76 anys que viu sol no pot disposar del servei perquè la companyia no li posa línia de telèfon

CASTELLAR DE LA RIBERA (Solsones)
Fa gairebé un any que un veí de Castellar de la Ribera demana a Telefónica que li instal·li una línia de telèfon a la seva masia, bàsicament perquè necessita el servei de teleassistència. L'home, de 76 anys, viu sol i té una salut delicada, però la companyia va demorant, contínuament, la seva actuació. L'Ajuntament de Castellar, segons ha afirmat la seva alcaldessa, Teresa Canal, està fent "totes les gestions possibles" per solucionar el problema, però "no hi ha manera", apunta Canal. [...]
L'alcaldessa apunta que "és del tot intolerable" que la companyia vagi retardant la instal·lació "quan hi ha una persona gran que té aquesta necessitat". L'afectat, Sebastià Mestres, no entén l'actitud amb la qual actua Telefónica i afirma que té una carta de la companyia on hi ha uns terminis fixats que no s'han complert. Mestres vol disposar del servei de teleassistència perquè "visc sol i si algun dia em passa alguna cosa, no podré avisar ningú". El veí de Castellar alerta que té "un ronyó transplantat i prenc medicaments cada dia", fet que li comporta que sovint hagi d'anar a l'hospital. Per això, creu que el servei "és necessari".

Malgrat que el Sebastià sí que disposa de mòbil, aquest no és viable amb la teleassistència, per a la qual s'ha de tenir un telèfon fix. Tot i així, la zona on resideix, a l'ermita de Sant Joan de Castellar, no és un punt especialment complicat per accedir pels tècnics i, segons Mestres, la majoria de les masies del seu entorn disposen de telèfon. Fins i tot, diu l'afectat, a un quilòmetre de casa seva hi ha un camp de golf, per tant Mestres creu que no es tracta d'una instal•lació complicada.

I estem parlant d'accés universal en telèfon fix, no ja de banda ampla, on el problema s'agreuja enormement. I el problema és que no existeix una companyia que li faci la competència en termes reals i amb voluntat de servei públic.

Llegeixo que un expert fa referència que certament estem en un moment de paralització de les inversions. A més, observen amb gran temor que el govern espanyol no els faci pagar per via impositiva la manca d'anuncis de TVE... En el cas de Telefónica,a més, hi ha poques ganes d'instal·lar fibra pel territori, si després ha de compartir la infraestructura.

Companyies com Telefónica parlen moltíssim de Responsabilitat Social Corporativa, però en canvi fa la impressió que l'apliquen a aspectes cosmètics o, en tot cas, molt col·laterals, i no en aquelles matèries més vinculades a la seva missió. És en el model de negoci i en els serveis que presten on caldria aplicar primàriament i prioritàriament la seva RSE