Aquest divendres vam poder escoltar el professor Antón Costas fent la conferència de l'acte de presentació del llibre "
Amb valor afegit", un manual de gestió de la responsabilitat
social empresarial (RSE) adreçat a les pimes publicat per la
Càtedra RSU de laUniversitat de Girona (UdG) amb la col·laboració de
Vector5 | excel·lència i
sostenibilitat, que s'ha fet càrrec de l'elaboració. També vam poder conversar amb ell amb una
entrevista que Vector5 li va fer.
Titulada
El dividend de l’RSE, la conferència ha
reflectit l'evolució de l'RSE des d'uns inicis, que foren de filantropia, que
fou seguida d'algunes bones pràctiques diverses, fins a l'actualitat en què es
basa en la incorporació dels valors socials emergents -sobre les persones i el
medi ambient, per exemple- dins el model de gestió empresarial, fins al punt de
generar canvis en la gestió corporativa. La tendència és que l'RSE generi
impacte cap a fora i alhora millora per a la mateixa empresa.
Per reflectir aquesta evolució, aportem aquesta infografia de l'agència UNIDO de Nacions Unides on es pot apreciar com el món empresarial ha evolucionat en el seu model de responsabilitat envers la societat des del focus centrat mercament en el negoci o la filatropia cap al model de negoci responsable o sostenible en què algunes empreses es troben avui dia. Cada empresa és un món i cadascuna es podria sentir ubicada en alguna d'aquestes fases que conviuen una al costat de l'altra. Seria bo que la clientela sapiguéssim apreciar on es troba cada organització per premiar les millors o apressar les altres a saltar d'estadi evolutiu!
Així,
segons Costas, les organitzacions
modernes entenen l’RSE com un element que aporta valor a l’empresa i que forma
part de la gestió estratègica i dels objectius empresarials. Finalment,
Costas ha convidat a integrar la
responsabilitat social a les empreses destacant que val la pena que les
empreses es comprometin en RSE perquè genera
millora en productivitat,
competitivitat i, en definitiva, en els comptes de resultats. Reduir la temporalitat, per exemple, fa les empreses més competitives. L’RSE és com un fons de comerç que ha
de millorar el valor de l’empresa, segons el professor, que ha acabat la intervenció
afirmant que introduir l'RSE en el model
de gestió fa més competitives les empreses, i en tenim molts exemples.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada