L’estudi, basat en els resultats de 655 enquestes, mostra els dèficits que encara pateixen els usuaris dels territoris de parla catalana a l'hora de fer un ús normalitzat de la llengua catalana en aquest sector, especialment en l’àmbit de les operadores.
Pel que fa als terminals, el 63% dels enquestats declaren disposar d'un mòbil que inclou el català. Aquesta proporció és sensiblement superior a la registrada en l'anterior edició de l'enquesta, del 2009, on només el 44% dels enquestats afirmava disposar d'un mòbil que inclogués aquesta opció. L'empresa Nokia és una de les que ha realitzat una evolució més positiva des de la darrera onada. Així mateix, els fabricants d'Smartphones Blackberry i Apple també presenten una alta inclusió del català en els terminals, segons les respostes dels enquestats.
És, però, en l'àmbit de les operadores on s'observen els dèficits més notables en l'ús del català. La major part dels enquestats declaren no disposar dels contractes, factures ni de la bústia de veu en català, en alguns casos, fins i tot després d'haver-ho demanat directament a l'operadora. Un altre dels àmbits on s'han detectat importants carències ha estat l'atenció al client. En aquest sentit, només el 41,1% dels enquestats afirma disposar d'atenció al client personalitzada en català, i la gran majoria ho han hagut de demanar expressament. Per tant, s'ha constatat que les operadores treballen per defecte en castellà en la majoria de casos, i si els usuaris volen emprar el català ho han de sol·licitar explícitament; això crea un greuge comparatiu entre usuaris, i, a més, tampoc garanteix rebre els serveis en llengua catalana.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada