12.6.08
L’emprenedorisme social
L’emprenedorisme social és una nova categoria per a agrupar aquelles persones –els emprenedors i emprenedores socials- que destinen els seus esforços a una finalitat social per mitjà del desenvolupament de projectes concebuts per a proveir un elevat impacte en termes de canvi social.
Amb aquesta finalitat, el projecte –més enllà del seu caràcter lucratiu o no- acostuma a anteposar els resultats socials abans que els econòmics però sempre sota una perspectiva de sostenibilitat de l’empresa. El sentit missional, els valors propis, la innovació social, o la definició estratègica, acostumen a ser-ne característiques fonamentals.
Els emprenedors i emprenedores socials solen caracteritzar-se per unes sòlides conviccions i un sentit visionari, que fan que apostin vitalment per un projecte que és professional i alhora vocacional.
Aquest cap de setmana Responsabilitat Global ha estat present a la Cimera del Creixement Europeu 2008, que ha tingut lloc a l'IESE de Barcelona i davant una mostra d'empresariat d'arreu del món. Una de les sessions s'ha dedicat precisament a l'Emprenedoria Social:
Growing Social Entrepreneurship
· Konstanze FRISCHEN, Managing Director Ashoka Germany GmbH
· Steven WILKINSON, Partner and CEO Buchanan Capital Group
De vegades en aquests fòrums es posen exemples d’alt nivell. Segurament és el que toca, tot i que es deixa una imatge com si l’emprenedor social solament fos aquell que fa un projecte de gran abast en un país africà o de grans necessitats...
Però per tal de difondre i donar relleu a aquest fenomen creixent cal ampliar-ne l’abast i mostrar de quina manera dins les comunitats dels països del primer món també està ple de processos d’emprenedoria social: hi trobem persones liderant projectes associatius i de voluntariat que comencen a construir models organitzatius més sostenibles, no concebuts per a la dependència permanent.
L’emprenedoria social és una manera sostenible de fer front a problemes i reptes social i comunitaris, basada en la iniciativa personal i unes motivacions fortes. Com a atributs hi trobem:
• Missió social; Orientació a l’impacte social
• Model organitzatiu sostenible
• Lideratge visionari; Passió alhora professional i vocacional
• Model ètic, amb integració de Responsabilitat Social i Triple Guany
• Partenariats públic – privat – social, i construcció de Territoris Socialment Responsables
Construir un projecte orientat a la Missió és un requeriment, ja que quan la missió esdevé una funció esdevens un servidor de la teva pròpia estructura i vas disminuint la capacitat de crear valor social. Per això és important mantenir-se com a líder visionari i emprenedor personal.
Podeu veure:
El web d’Ashoka
L’article L'emprenedoria social: un valor en alça de Jordi Gusi, publicat a xarxanet.org
Llegeix notícies sobre l'emprendiment social publicades a Canal Solidari
Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS
Amb aquesta finalitat, el projecte –més enllà del seu caràcter lucratiu o no- acostuma a anteposar els resultats socials abans que els econòmics però sempre sota una perspectiva de sostenibilitat de l’empresa. El sentit missional, els valors propis, la innovació social, o la definició estratègica, acostumen a ser-ne característiques fonamentals.
Els emprenedors i emprenedores socials solen caracteritzar-se per unes sòlides conviccions i un sentit visionari, que fan que apostin vitalment per un projecte que és professional i alhora vocacional.
Aquest cap de setmana Responsabilitat Global ha estat present a la Cimera del Creixement Europeu 2008, que ha tingut lloc a l'IESE de Barcelona i davant una mostra d'empresariat d'arreu del món. Una de les sessions s'ha dedicat precisament a l'Emprenedoria Social:
Growing Social Entrepreneurship
· Konstanze FRISCHEN, Managing Director Ashoka Germany GmbH
· Steven WILKINSON, Partner and CEO Buchanan Capital Group
De vegades en aquests fòrums es posen exemples d’alt nivell. Segurament és el que toca, tot i que es deixa una imatge com si l’emprenedor social solament fos aquell que fa un projecte de gran abast en un país africà o de grans necessitats...
Però per tal de difondre i donar relleu a aquest fenomen creixent cal ampliar-ne l’abast i mostrar de quina manera dins les comunitats dels països del primer món també està ple de processos d’emprenedoria social: hi trobem persones liderant projectes associatius i de voluntariat que comencen a construir models organitzatius més sostenibles, no concebuts per a la dependència permanent.
L’emprenedoria social és una manera sostenible de fer front a problemes i reptes social i comunitaris, basada en la iniciativa personal i unes motivacions fortes. Com a atributs hi trobem:
• Missió social; Orientació a l’impacte social
• Model organitzatiu sostenible
• Lideratge visionari; Passió alhora professional i vocacional
• Model ètic, amb integració de Responsabilitat Social i Triple Guany
• Partenariats públic – privat – social, i construcció de Territoris Socialment Responsables
Construir un projecte orientat a la Missió és un requeriment, ja que quan la missió esdevé una funció esdevens un servidor de la teva pròpia estructura i vas disminuint la capacitat de crear valor social. Per això és important mantenir-se com a líder visionari i emprenedor personal.
Podeu veure:
El web d’Ashoka
L’article L'emprenedoria social: un valor en alça de Jordi Gusi, publicat a xarxanet.org
Llegeix notícies sobre l'emprendiment social publicades a Canal Solidari
Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada