MEMÒRIA RSE 2013: Societat / Society / Sociedad
Durant el 2013 he rebut sols la següent multa de trànsit:
- Per excés de velocitat a l'autopista C-32 (111 en zona 90)
Valoració
Malgrat que la multa d'aquest any està tipificada com a greu (tercer cop que rebo una multa amb aquest grau), correspon a l'entrada en zona de peatge, en el moment de la decceleració, de manera que la gravetat indicada seria relativa. De fet, la decceleració a la zona prèvia al peatge es va produint normalment i de manera molt general amb uns registres de velocitat que tendeixen a desbodar els límits marcats pels senyals. Entenc que aquests senyals s'han de saber usar de manera prou intel·ligent en funció de si l'entrada al peatge està col·lapsada i pot haver-hi risc de topades o bé l'àrea es troba buida del tot, amb la qual cosa arribar a 50km/h quan encara falta mig quilòmetre fins a la barrera pot ser una obligació relativa. Així ho defenso i crec que hi ha un cert sentit comú en el que dic. Ja sé que se'n poden fer moltes lectures i extrapolacions, però en aquest cas crec que és una obvietat que sols qui vulgui forçar les extrapolacions pot discutir. La qüestió adjacent és si -al marge del que considerem en la reflexió prèvia- és just que hi hagi una càmera llesta per multar en aquesta zona. Em sembla que no s'ajusta a cap criteri de prevenció d'accidents sinó clarament a una voluntat recaptatòria. Per cert, alguna vegada us heu trobat en aquesta zona amb cotxes de policia? Jo sempre em fixo a quina velocitat van. I aquí es comporten amb tota normalitat, com la immensa majoria de conductors, reduint la velocitat de manera progressiva i sense preocupar-se per anar a 70 a la zona 50 o per anar a 110 a la zona 90.
Incompliments no sancionats
D'altra banda, he fet de manera conscient i voluntària un incompliment, pel qual no he rebut cap sanció:
- Des de fa més d'11 anys porto la "E" de la matrícula del darrere tapada amb un adhesiu "CAT". Mai he rebut cap sanció per aquest fet.
Política d'urbanitat
Responsabilitat Global es va dotar d’una política d’urbanitat en la qual aborda la qüestió de les bones pràctiques en l’ús dels vehicles privats.
PROPOSTA: En el cas d’un professional autònom, el respecte al compliment normatiu pensem que ha de tenir en compte també les multes de trànsit, atès que sovint el vehicle constitueix un instrument d’ús intensiu o rellevant. De fet, l’actitud al volant i les seves conseqüències és una dimensió de la urbanitat i aquesta no deixa de ser una manera de poder pressuposar altres actituds professionals i vitals. El civisme i els compromisos socials són un pas més elevat però que s’ha de sostenir sobre la base d’un capteniment, unes formes i una urbanitat que facin possible la convivència.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada