Segons el conseller Pelegrí l’objectiu és "dinamitzar econòmicament aquest sector productiu i posar en valor els productes del camp"
El Govern va aprovar ahir dimarts el decret de creació d’una acreditació específica per a la venda de proximitat de productes agroalimentaris, per “dinamitzar econòmicament el sector” i “donar confiança als consumidors, seguretat al productor i posar en valor els productes del camp”, segons ha destacat el conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu.
L’acreditació, de caire voluntari i reivindicada pels mateixos productors, els permetrà identificar els seus productes com a procedents d’una explotació agrària ubicada a Catalunya.
“La pràctica de la venda de proximitat, amb conceptes com l’slow food o el Km 0, cada cop té més interès per als consumidors”, ha constatat Pelegrí, ja que ofereix garanties de seguretat, qualitat i frescor dels aliments, i amb aquest decret el Govern “adequa al màxim la realitat a les dinàmiques actuals en l’àmbit agroalimentari”.
Per venda de proximitat s’entén la comercialització directa o bé de circuit curt, que redueix el procés de trasllat i intermediació dels productes. D’aquesta manera es facilita el coneixement del consumidor sobre els productes i productors, s’ajuda a la viabilitat econòmica del camp català i, consegüentment, al desenvolupament socioeconòmic de les zones rurals.
En aquest sentit, el conseller d’Agricultura ha remarcat que l’acreditació aprovada avui pot actuar com a “reclam turístic” i ha apostat per la col·laboració entre turisme rural i restauració a través del consum de productes de proximitat i de temporada.
El logotip amb què s’identificaran els productes i els productors agraris que venen directament consisteix en una fletxa que envolta una tipografia amb la inscripció Venda de Proximitat i el subtítol circuit curt o directa segons la imatge que s’hagi d’utilitzar per a cada cas.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada