Es vol convertir en el segell de confiança en el sector del turisme i del consum
Les iniciatives per donar una bona imatge dels Països Catalans no paren de créixer. Ara neix una xarxa d’establiments creada per fomentar el turisme i el consum responsables als Països Catalans i les seves proximitats. L’objectiu d’aquesta xarxa, que porta per nom
FENTPAÍS, és el de convertir-se en un segell de confiança. Es tracta de construir una xarxa d'establiments que s'anirà actualitzant cada any, en funció de les valoracions que els socis i sòcies hagin fet.
La principal via de difusió de la xarxa serà internet i el mòbil. L’aplicació per mòbil, de la mateixa manera que la pàgina d’internet, permeten de localitzar ràpidament els establiments més propers amb el segell FENTPAÍS. La xarxa estarà creada abans d’acabar l’any.
Vivim moments de gran incertesa social i
econòmica on queda palesa la gran influència que té el poder econòmic
sobre el polític. Les decisions que ens afecten a totes (gestió del
territori, polítiques socials, …) no es prenen segons la voluntat
majoritària de la població, sinó seguint les directrius que estableix la
minoria econòmica més poderosa. Sorprenentment, aquesta minoria
econòmica s’engreixa amb els diners que li donem els ciutadans a través
del nostre consum. És evident doncs, que hi ha un vincle directíssim
entre cada ciutadà i el poder econòmic i que, per tant, som la
ciutadania els qui tenim la responsabilitat de construir un model social
digne també, per a generacions futures. Segurament, són més influents
els vots a les “botigues” que a les urnes.
Arribar a tenir tota la informació
necessària que ens permeti ser conscients de com s’utilitzen i on van a
parar els diners dels consumidors és una tasca dificultosa, no apte per
la majoria, però segurament amb una mica d’intuïció i un parell de
preguntes podem arribar a conèixer l’origen d’un producte o servei i
decidir si volem que els nostres diners acabin a l’altra punta del món
en inversions obscures pel lucre d’uns pocs o preferim optar per un
producte local, de proximitat, on probablement els nostres diners, o una
part, serviran pel benestar de les persones properes i, fins i tot, ens
retornaran en forma de serveis públics pel nostre ús. La proximitat
també és positiva pel medi ambient, permet estalviar un gran nombre
d’infraestructures de transport que malmeten el paisatge i malgasten
diners públics que es podrien invertir en altres àmbits i estalvia tot
el malbaratament d’energia intrínsec en el transport.
També els caps de setmana o durant les
vacances estem “votant” quin model social volem. El turisme gira al
voltant de tots els aspectes vitals d’una comunitat (l’entorn natural,
la cultura, la història i la gent del territori) i és un important
sector econòmic. Llastimosament en molts casos l’explotació turística
està arribant a unes cotes altíssimes, destruint el territori natural i
social, oferint unes condicions laborals indignes, etc. Tenim un país
excepcional, amb un entorn natural ric i una cultura, la nostra. Cal
pensar sempre en visitar països exòtics quan segur que no coneixes la
font d’aigua fresca del poble veí o no has tastat el pa amb nous de la
fleca que tens ben a prop?
Nosaltres decidim! I som un agent important! On van els teus diners? A qui votes?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada