Igual que la mateixa sostenibilitat, la presentació d'informes ha evolucionat al llarg dels anys. Els informes d'avui són molt més substantiu que els comunicats de premsa d'abans tan maquillats. Són prims, més equilibrats i editats eficientment per a la portabilitat (per exemple, com fulletons, resums, arxius PDF). I com que els beneficis de la presentació d'informes basats en la web cada vegada són més evident, un nombre creixent d'empreses estan oferint la seva informació de sostenibilitat en línia i creant eines interactives útils per a implicar els grups d’interès.
Tanmateix, si bé la presentació d'informes d'avui es caracteritza generalment per una major transparència en tots els àmbits, en general aquests informes encara divulguen les coses bones i presten poca atenció als veritables reptes de la integració de la sostenibilitat en l'estratègia empresarial i les operacions.
Mentre que en recessió és poc probable portar a terme aquest grau extrem d'honestedat, no hi ha millor moment per a implicar-se en una transparència total que quan tothom pateix. Com Rebecca Willis i James Wilsdon assenyalar recentment en el Fòrum per al Futur, els editors de bloc: "En una recessió, és difícil [per a les organitzacions no governamentals] mantenir la pressió". Un debat franc sobre els veritables reptes de la sostenibilitat ajudaran els grups d’interès a entendre com de difícil és aquest viatge. I si bé els grups d’interès no poden fer enrere la pressió tant com les empreses voldrien, sí que poden estar més disposats a establir un diàleg constructiu sobre qüestions difícils quan les empreses han de fer grans esforços per poder satisfer les seves necessitats.
Una cosa que sovint es perd en la conversa sobre la sostenibilitat és que el rendiment econòmic és una pota més de les tres potes del tamboret de la sostenibilitat. Les organitzacions han de ser realistes - internament i amb els interessats- sobre l'impacte de la recessió en la seva capacitat de complir els objectius socials o ambientals. Si bé la recessió obligarà a les empreses a prendre decisions difícils, també ha de portar a considerar i equilibrar les necessitats dels interessats i a informar en conseqüència. Per exemple, una empresa ha d'examinar com la seva decisió de reduir una iniciativa ambiental clau pot conservar un cert nombre de llocs de treball.
Sigueu honestos; centreu-vos en qüestions rellevants; aporteu dades més que discurs; aprofiteu els esforços anteriors o el web, per a reduir costos; tingueu cura dels treballadors sempre que sigui possible; sigueu creatius; negueu-vos a caure en la visió de curt termini.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada