La banda musical Coldplay va cancel·lar la seva gira del 2019 amb el propòsit de no afectar més el medi ambient i va difondre la Playlist for Earth amb la finalitat que la música sigui el motor de canvi que el planeta necessita. I aquest treball ara es veurà reflectit a la seva gira 2022 amb un seguit de compromisos ambiental. Aprofitant que avui s'ha sabut que el proper estiu tornaran a Barcelona, aportem els 30 compromisos de la banda.
30 compromisos ambientals de Coldplay: Music of Spheres
Music of Spheres Tour serà la vuitena gira de Coldplay, que té com a objectiu promocionar l'àlbum que porta el mateix nom. Aquest tour es realitzarà al llarg del 2022 per més de 10 països, a més, marcarà el retorn de la banda als escenaris després de la pandèmia i després d'assegurar-se de generar el menor impacte ambiental amb les presentacions. En general, els esdeveniments artístics demanen diferents insums i activitats que generen una empremta ecològica, per això dins de la gira 2022 de Coldplay s'estableixen tres principis: reduir, reinventar i restaurar ; amb la finalitat que la gira sigui sustentable. S'hi inclouen des de viatges, menjar i per descomptat les accions dels seus fans.
1. Reduir emissions de CO2
Les emissions de CO2 són unes de les que contribueixen més a l'escalfament global. Per aquest motiu, un dels compromisos ambientals de Coldplay a la seva gira Music of Spheres consisteix a reduir les seves emissions 50% en relació amb les seves últimes presentacions (2016-2017), de la mateixa manera, treballar amb els seus socis i col·laboradors per reduir les seves emissions . Aquest compromís és l'eix rector de la gira sustentable. La seva estratègia s'orienta en els Objectius Basats en Ciència , per si això fos poc, està creant un banc de carboni. A més, de la mà d'especialistes en sostenibilitat investiga la seva petjada ambiental i les eines per reduir-la.
2. Primer els sustentables
Un element important per als concerts és lenergia que es necessita per muntar lespectacle. És per això que un dels compromisos ambientals de Coldplay és donar prioritat a les xarxes elèctriques 100% renovables, per la qual cosa la gira iniciarà a Costa Rica , ja que és un país amb 98% d'energia d'aquest tipus. Aquesta nació centreamericana té sis anys oferint energia neta a la població. Coldplay, en reduir els impactes ambientals, sap que l' energia verda és primordial.
3. Biocombustibles
Per reduir l'impacte ambiental de la gira, dins dels compromisos ambientals de Coldplay, hi ha el fet de no utilitzar combustibles fòssils, per la qual cosa altres alternatives estaran presents són els biocombustibles. Un d'ells és l'oli vegetal hidrotractat (HVO per les sigles en anglès) que es recicla a partir d'olis de cuina usats i no conté oli de palma. Aquest biocombustible pot reduir les emissions del generador fins a un 90%. Per això, s'usarà als seus autobusos i camions sempre que sigui possible.
4. Sistema de bateries
Si bé els biocombustibles són una forma excel·lent de substituir els combustibles fòssils, la realitat és que no sempre és possible, a més l'energia també es requereix a l'escenari. Per això, Coldplay, d'acord amb el seu principi de reinvertar, es va unir amb BMW per desenvolupar la primera bateria per a espectacles mòbil i recarregable. Aquesta us brindarà l'energia elèctrica necessària durant les presentacions en viu amb més de 40 bateries d'automòbils reciclables i serà una forma innovadora de reduir les vostres emissions de CO2.
5. Viatge
Coldplay assumeix aquest compromís ambiental des del planejament de la gira 2022 per disminuir els viatges aeris al mínim. Tot i això, per traslladar-se d'un país a un altre, els vols són inevitables, per la qual cosa es procuraran vols comercials. Per aquestes decisions, la banda es compromet a pagar un recàrrec per l'ús de Combustibles d'Aviació Sostenible. Aquest combustible està fet de materials de rebuig renovables i pot reduir les emissions dels viatges aeris fins a un 80%. Això se suma a l'ús de biocombustibles, així com utilitzar sempre que sigui possible cotxes elèctrics.
6. Il·luminació, so i energia solar
Per a l'escenari també cal energia, especialment llums, per la qual cosa s'instal·laran plaques solars als escenaris on es presenti la banda i aquestes començaran a carregar-se tan aviat com arribi al lloc. A més, es faran servir pantalles LED de baix consum, làser i sistema d'il·luminació. Al so s'implementarà un sistema de megafonia amb fins a un 50% menys de consum d'energia en comparació de la gira anterior que reduirà dràsticament el soroll ambiental fora dels llocs, disminuint la contaminació auditiva.
7. Escenari
Dins dels compromisos ambientals de Coldplay una de les seves activitats és enviar un «genet de sostenibilitat» a avaluar els llocs i estadis per saber si es compleixen els compromisos ambientals. Especialment, sobre l'escenari es va pensar que es construirà amb una combinació de materials lleugers, baixos en carboni i reutilitzables (inclòs el bambú i l'acer reciclat) que es poden reutilitzar o reciclar adequadament al final de la gira.
8. Polseres LED
Les polseres LED són en cert sentit una signatura de la banda, però també una forma dinteractuar amb el públic i fer-los part del xou. Aquesta idea es va presentar per primera vegada el 2012 a la gira Mylo Kyloto, activitat que va ser impulsada per un dels fans. Per no perdre aquesta interacció i continuar conservant els compromisos ambientals de Coldplay, les polseres LED estaran fetes de materials 100% compostable a base de plantes. A més, la producció es reduirà un 80% a través de la recol·lecció, esterilització i recàrrega de les polseres després de cada espectacle. Diversió i cura ambiental!
9. Efectes especials
Dins dels concerts les i els artistes observen la manera d'innovar per entretenir el seu públic, per la qual cosa alguns efectes especials, pirotècnia i fins i tot confeti, són emprats. Tot i això, cadascuna d'aquestes eines ocasiona una empremta ambiental. Dins els compromisos ambientals de Coldplay per fer els seus xous més sostenibles es troben les següents mesures:
- El confeti utilitzat durant l'espectacle serà 100% biodegradable.
- Requerirà una quantitat significativament menor de gas comprimit per a la ignició que a les gires anteriors.
- La pirotècnia serà sostenible: té menys càrrega explosiva i noves fórmules que redueixen o eliminen en gran mesura els productes químics nocius.
- Tots els tubs i suports són biodegradables o reciclables.
10. Aficionats: viatges i energia cinètica
L'afició de la banda ocupa un lloc especial dins dels compromisos ambientals de Coldplay. Especialment amb dues accions: els seus viatges i la seva energia. El grup utilitzarà energia cinètica, per això s'instal·larà sòl cinètic a l'estadi i els voltants. Aquesta tecnologia permet que els moviments de les i els fans es converteixin en energia que formarà part del combustible de l'espectacle. L'expressió “la teva energia ens mou” serà totalment encertada.
Un altre punt important és la mobilitat ja que l'afició necessita arribar a l'espectacle i anar-se'n en un transport. Per això la banda s'ha associat amb SAP per desenvolupar una aplicació de recorregut gratuït que encoratja les i els fans a utilitzar transport baix en carboni cap ai des dels espectacles. A més, els fans que es comprometin a viatjar amb baixes emissions de carboni rebran un codi de descompte. Coldplay pensa en sustentabilitat i els seus fans com els seus aliats.
11. Aigua
Generalment quan es pensa en concerts no es pensa a l'aigua, tret de la set que se sent per descarregar tanta energia. Coldplay també va incloure això dins els seus compromisos ambientals, per la qual cosa incentiva els seus fans a portar ampolles reutilitzables ja que hi haurà aigua gratuïta a cada xou. A més, va establir una clàusula de sostenibilitat: La nostra clàusula de sustentabilitat demanarà als llocs que introdueixin aixetes airejades, inodors de baixa descàrrega i que redueixin la pressió de l'aigua per alleujar el malbaratament d'aigua.
12. Rebuig
Els residus són tot un tema a tenir en compte, per això es troba dins dels compromisos ambientals de Coldplay i l'estratègia que cal seguir és:
- Reutilitzar: D'acord amb el compromís de l'aigua s'esforçarà per eliminar la venda d'ampolles d'aigua de plàstic d'un sol ús i seran substituïdes per alternatives reutilitzables.
- Reciclatge: Establirà programes de reciclatge dins l'estadi on encara no s'hagin implementat.
- Donar suport: La gira també ajudarà a netejar les deixalles més enllà dels propis concerts en patrocinar el treball de The Ocean Cleanup.
13. Dinar
Chris Martin, Jon Buckland, Guy Berryman i Will Champion —integrants de Coldplay— i tot el seu staff necessiten alimentar-se, per això una de les estratègies per a la sostenibilitat de la gira és fer-ho a través de:
- Origen local: Els productes orgànics s'obtindran de proveïdors locals o granges que practiquin tècniques d'agricultura regenerativa.
- Laboratori: La banda està donant suport al desenvolupament d'aliments cultivats de forma sintètica i al laboratori.
14. Plantes
La preocupació pel menjar no és només perquè és una necessitat humana, sinó perquè les emissions de carboni dels aliments poden representar fins al 20% de la petjada de carboni d'una persona. Aquesta xifra s'acompanya de la petjada que deixa la ramaderia , la qual contribueix al 14.5% de totes les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle vinculades a l'acció humana. Això sense tenir en compte les condicions en què els animals es troben que moltes vegades són inadequades per viure lliurement. En aquest context, un dels compromisos ambientals de Coldplay és que tots els menús de càtering de la seva tripulació i staff tindran opcions a base de plantes i sense carn com a estàndard.
15. Residus de menjar
El menjar també té residus, de vegades un maneig descuidat pot ocasionar danys ambientals com la producció de metà. Per evitar-ho, els compromisos ambientals de Coldplay són:
- Banc daliments: En associació amb els bancs daliments locals donaran els aliments excedents.
- Composta: Les deixalles orgàniques, com ara closques de vegetals i restes es compostaran sempre que sigui possible.
16. Mercaderies
Els compromisos ambientals de Coldplay també inclouen verificar les cadenes de subministrament, per això s'assegurarà que tota la mercaderia sigui d'origen sostenible i ètic. A més:
- Tots els plàstics i polièsters (quan sigui possible) es reemplaçaran amb alternatives naturals com el cotó orgànic.
- Tota la mercaderia i l'empaquetatge seran 100% lliures de plàstic verge.
- La mercaderia reciclada estarà disponible als llocs i en línia.
- Tots els productes s'obtindran de proveïdors que demostrin pràctiques laborals ètiques, inclosos els salaris justos i les bones condicions de treball.
- Els envasos de plàstic se substituiran per paper o cartró reciclat i bosses compostables.
Per si no n'hi hagués prou, la banda encoratjarà dins dels llocs on es desenvolupin els seus xous que reflecteixin aquests estàndards en les seves concessions de menjar.
17. Client Earth
Per a Coldplay, una de les estratègies a favor de l'ambient que ha sostingut són les aliances i les bones obres. De fet, el 10% de tot el que guanyin (gires, discos, publicacions, entre d'altres) serà donat a un fons per a bones causes ambientals i socials. A continuació, en ressaltem algunes com la de Client Earth.
Els músics i la indústria de la música tenen una oportunitat única de connectar-se amb audiències que comparteixen el compromís amb un futur millor.
Som increïblement afortunats que Coldplay ens recolzi des de fa molt de temps i sigui el nostre amic. El suport que veurem com a resultat d‟aquesta gira serà fonamental per ajudar-nos a impulsar l‟acció cap a un món on les persones i la natura prosperin juntes.
James Thornton, CEO i Fundador de ClientEarth.
18. One Tree Planted
Un altre dels beneficiaris d'aquest fons és One Tree Planted amb qui Coldplay ja té experiència treballant, ja que el 2021 van tenir l'oportunitat de presentar vuit dissenys de samarretes basats en els vuit àlbums de la banda, tenint un bon propòsit: Per cada samarreta venuda d'origen ètic estem ajudant els esforços de reforestació global en plantar un arbre amb One Tree Planted.
19. The Ocean Clean Up
The Ocean Clean Up és una fundació que evita que residus plàstics entrin a l'oceà a través de desenvolupar tecnologia per extreure'ls. El 2021, la banda ha participat d'aquests esforços i el 2022 un dels compromisos ambientals de Coldplay és continuar amb aquest objectiu: Sense acció, hi podria haver més plàstic que peixos als oceans per al 2050, raó per la qual el treball de The Ocean Cleanup és tan vital. Estem orgullosos de patrocinar l'Interceptor 005, també conegut com a Neon Moon 1, que atraparà milers de tones de deixalles abans que arribin a l'oceà.
20. The Food Forest Project
Per Coldplay, ajudar diversos projectes és una forma de visibilitzar aquests esforços i orientar la seva preocupació pels problemes ambientals i socials. Per això, donen suport a The Food Forest Project com a part dels seus compromisos ambientals. Aquesta organització planta boscos alimentaris amb la finalitat de combatre problemes com l'aïllament social, l'esgotament de l'hàbitat, l'accessibilitat dels aliments d'origen local i ajudar a curar les terres agrícoles i industrials de cultiu intensiu. El projecte és completament sostenible i funciona com un sistema de circuit tancat, sense rebuig.
21. Seafields
Una manera de reduir les emissions que provoquen l'escalfament global i el canvi climàtic és mitjançant el segrest de carboni. És a dir, que la naturalesa o per mitjà d'altres opcions s'absorbeixin les emissions excedents. Aquest és l'objectiu de Seafields i Coldplay col·labora amb aquesta estratègia: Seafields té com a objectiu eliminar 1 Gt de CO2 de l'atmosfera cada any utilitzant sargaç flotant. Desenvoluparem i provarem tecnologies en alta mar per a aqüicultura, collita, processament, empaquetatge i enfonsament de sarga per gestionar de manera sostenible i eficient aquestes algues marines per al segrest de carboni segur i natural a llarg termini.
22. Knowladge Peel
Un dels projectes que recolza Coldplay és Zisize Sustainable Power el qual té com a objectiu ajudar escoles desafavorides perquè deixin enrere la pobresa energètica. Aquest projecte uneix l'energia solar, fintech , i la comunitat global de finançament per assolir la seva meta. Com que funciona amb un finançament col·lectiu, els compromisos ambientals de Coldplay són essencials perquè Knowladge Peel pugui fer que més escoles transitin a una energia sostenible.
23. Substeinable Food Trust
Una altra de les organitzacions que es beneficia del 10% del fons de Coldplay és Susteinable Food Trust, que va ser fundada el 2011 amb la missió d'«accelerar la transició cap a sistemes alimentaris i agrícoles més sostenibles» i, per aconseguir-ho, Susteinable Food Trust estableix tres eixos d'acció:
- Lideratge i col·laboració: Influir en persones i organitzacions en llocs de lideratge, col·laborant amb altres que comparteixen la nostra visió.
- Recerca i polítiques: Ús d'evidència sòlida per promoure millors polítiques i pràctiques per avançar en la comprensió del canvi que cal.
- Comunicacions: Encoratjar i apoderar l'acció individual i col·lectiva a través del compromís a totes les plataformes.
24. Farmer Under The Radar
Aquest projecte recolzat per Coldplay es fonamenta en l'agricultura regenerativa, que té com a objectiu incrementar la vida silvestre dins del seu hàbitat natural, el creixement del menjar i la comunitat. La importància dels compromisos ambientals de Coldplay és que se suma a grans i xicotets esforços per l'ambient i la sostenibilitat. En aquest sentit, l' agricultura regenerativa permet evitar la degradació dels sòls, prevenir la contaminació de fonts d'aigua limítrofes al lloc, i promoure el benestar a l'agricultura animal i dels treballadors involucrats. Aquests esforços en molts sentits són locals i requereixen de grans suports per sostenir-se en el temps i Coldplay s'hi uneix com a part de la seva gira 2022.
25. Global Tech Avocates
Global Tech Avocates és una comunitat tecnològica a 20 dels països amb més creixement a l'àrea i està present en els compromisos ambientals de Coldplay 2022, a més, ha llançat la campanya Tech for Net Zero que té com a propòsit aprofitar el poder del sector privat per fer dues coses:
- Accelerar el creixement de noves empreses utilitzant tecnologia per fer front al canvi climàtic.
- Minimitzar l'impacte ambiental de startups tecnològiques a tot el món.
26. Reforestació
La desforestació és un greu problema: s'han perdut 43 milions d'hectàrees a tot el món en els darrers 13 anys. Amb aquesta preocupació al cap, Coldplay, a través de la gira 2022, finançarà la protecció de milions d'arbres acabats de plantar i la plantació d'un més per cada butlleta venut. Els espais elegits per la seva biodiversitat i sostenibilitat a llarg termini es troben al Sud-est Asiàtic, Àfrica i Austràlia.
27. Terra
La degradació del sòl disminueix el rendiment dels cultius i la productivitat biològica del planeta, com a conseqüència pot conduir a una reducció a l'extensió de la terra productiva. Per això, la salut del sòl és fonamental per a un planeta saludable i dins dels compromisos ambientals de Coldplay es troba donar suport a:
- Projectes positius de restauració del sòl que regenerin la terra.
- Iniciatives que promoguin la biodiversitat.
- Programes de segrest de milions de tones de CO2.
28. Oceans
Les accions humanes realitzades a la terra també impacten els oceans, per la qual cosa Coldplay, a més del treball amb The Ocean Cleanup , recolzarà:
- La conservació dels oceans.
- La protecció de les espècies marines.
- La restauració de les praderies de pastures marins.
- El maneig de les floracions d'algues marines.
Aquestes accions són part del compromís integral amb els problemes ambientals, dels quals n'està conscient la banda.
29. Restauració i Conservació
Així com es poden evitar danys ambientals, també es poden restaurar i conservar els ecosistemes. Per això, Coldplay afirma: Estem orgullosos de donar suport a MyTrees Trust/Miti Yangu a Zimbabwe. Aquest projecte dirigit per la comunitat protegirà una vasta àrea nova de vida silvestre, recolzarà la regeneració del bosc i proporcionarà un hàbitat per a la vida silvestre en perill crític. A més, invertirà en projectes que restauren terres degradades promovent la biodiversitat, capturant les emissions de CO2 i brindant suport a ecosistemes com a defenses naturals contra inundacions. Tot com a part dels compromisos ambientals de Coldplay!
30. Transparència
Les accions i compromisos ambientals de Coldplay no es quedaran només a la gira 2022, sinó que transcendiran en mesurar els impactes, així com trobar millors solucions, per això treballarà amb experts del canvi climàtic:
- L'Institut Grantham de l'Imperial College de Londrees, el qual l'ajudarà a estudiar, mesurar i publicar el seu progrés.
- Canvi climàtic i medi ambient , igualment analitzarà i avaluarà les accions de la gira.
- Green Nation, plataforma de sostenibilitat de Live Nation, serà l'assessor especial dels artistes.
Això garantirà que les pràctiques sostenibles desenvolupades es comparteixin, adoptin i ampliïn a la resta de la indústria.
Aquests compromisos ambientals de Coldplay si bé no són una novetat, sí que són una promesa complerta que impulsa que els seus seguidors i més facin accions a favor del medi ambient. Aquests 30 compromisos integren des de les cadenes de subministraments, els fans, fins a associacions civils preocupades per temes ambientals i socials.
Per frenar el canvi climàtic i l'escalfament global, totes les accions compten, des d'una tecnologia de punta que permetrà convertir el moviment corporal en energia fins a portar un termo en lloc de comprar ampolles plàstiques.
Tal com la banda assenyala, esperem que aquestes estratègies s'ampliïn no només a la indústria de la música, sinó dins de tot el món empresarial i en les i els consumidors, ja que les seves decisions impacten per tenir un món més sustentable.
Font: Expoknews
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada