20.1.16
Adéu cotxe! Durant el 2015 he executat la decisió de deixar de tenir vehicle privat
En la política ambiental de Responsabilitat Global havíem declarat que preteníem minimitzar les emissions. I al codi ètic hi diem que manifestem l'opció preferent pel transport públic, i alternativament fem ús del privat per la manca de solucions adequades amb aquest. Per això, durant aquest darrer 2015 hem fet el pas més decisiu o conseqüent: despendre's del cotxe. Crec que és l'opció més correcta, i que puc assumir perfectament a partir de les alternatives, entenent que les mesures com la compensació de les emissions de CO2 no eren més que una petita esmena insignificant i no prou valenta si realment pots abordar a fons el canvi de paradigma.
El juliol passat el cotxe va tenir una petita avaria, però feia anys que ja havia pres la decisió d'aprofitar la propera avaria que es produís per a desprendre'm del vehicle. I així va ser. Des d'aquell moment no he fet ús del meu vehicle i finalment he volgut començar l'any regalant-lo a qui li fes falta.
Per això vaig posar un anunci per a la comunitat d'usuaris de la Turuta, la moneda local de Vilanova i la Geltrú, i també ho vaig fer córrer per les xarxes. En 24h ja havia donat el cotxe i podia tenir la sensació de començar més net el 2016 i amb una major coherència dels compromisos.
Des de fa mig any, he minimitzat l'ús de vehicle i les emissions de CO2. Quan m'ha fet falta disposar de vehicle he optat per llogar-ne un (una ocasió), agafar un taxi interurbà (una ocasió), per fer servir el Social Car (dues ocasions) i per fer-me soci d'Avancar (encara no usat).
No cal dir que aquesta opció, a més d'una contribució ambiental, em suposarà també un estalvi en despeses i una aposta encara més compromesa pel servei públic i la millora de la mobilitat. I també té una altra derivada, i és que em permetrà evitar la barreja entre usos particulars i professionals, una necessitat relacionada amb la salut fiscal i mental dels autònoms perseguits de manera malaltissa per certs funcionaris de l'Agència Tributària espanyola, tema que abordarem amb més profunditat quan sigui el moment.
Per altra banda, he fet una petita modificació a la declaració de política ambiental de Responsabilitat Global, que ha consistit a eliminar un fragment que havia quedat obsolet.
S'hi deia que durant el 2007 hem donat a tots els newsletters mensuals unes dimensions que hi càpiguen impresos en un full din-A4 ja que alguns destinataris ens havien fet adonar que en alguna ocasió imprimia quatre fulls ja que sobresortia tant per sota com pel lateral. No pretenem que siguin impresos però si algú ho fa hem de preveure no malbaratar quatre fulls quan hi pot cabre en un.
Certament fa deu anys hi havia gent que et deia que imprimia les newsletters. Avui, per sort, crec que això ja no té cap sentit. De fet, en aquells anys també transformava en format PDF els articles que publicava al blog per tal de facilitar que es poguessin imprimir. És a dir, aquelles entrades del blog que tenien la consideració d'article no solament es presentaven en el format propi del blog sinó que també s'oferien en PDF per a facilitar-ne la conservació i la impressió, procurant ocupar el mínim de fulls, en eliminar els altres components derivats de la impressió directa del blog. Això avui també ha perdut part del sentit i hem deixat de fer-ho fa uns anys.
Notícia relacionada: Durant el 2015 he rebut les següents multes de trànsit
El juliol passat el cotxe va tenir una petita avaria, però feia anys que ja havia pres la decisió d'aprofitar la propera avaria que es produís per a desprendre'm del vehicle. I així va ser. Des d'aquell moment no he fet ús del meu vehicle i finalment he volgut començar l'any regalant-lo a qui li fes falta.
Per això vaig posar un anunci per a la comunitat d'usuaris de la Turuta, la moneda local de Vilanova i la Geltrú, i també ho vaig fer córrer per les xarxes. En 24h ja havia donat el cotxe i podia tenir la sensació de començar més net el 2016 i amb una major coherència dels compromisos.
Des de fa mig any, he minimitzat l'ús de vehicle i les emissions de CO2. Quan m'ha fet falta disposar de vehicle he optat per llogar-ne un (una ocasió), agafar un taxi interurbà (una ocasió), per fer servir el Social Car (dues ocasions) i per fer-me soci d'Avancar (encara no usat).
No cal dir que aquesta opció, a més d'una contribució ambiental, em suposarà també un estalvi en despeses i una aposta encara més compromesa pel servei públic i la millora de la mobilitat. I també té una altra derivada, i és que em permetrà evitar la barreja entre usos particulars i professionals, una necessitat relacionada amb la salut fiscal i mental dels autònoms perseguits de manera malaltissa per certs funcionaris de l'Agència Tributària espanyola, tema que abordarem amb més profunditat quan sigui el moment.
Per altra banda, he fet una petita modificació a la declaració de política ambiental de Responsabilitat Global, que ha consistit a eliminar un fragment que havia quedat obsolet.
S'hi deia que durant el 2007 hem donat a tots els newsletters mensuals unes dimensions que hi càpiguen impresos en un full din-A4 ja que alguns destinataris ens havien fet adonar que en alguna ocasió imprimia quatre fulls ja que sobresortia tant per sota com pel lateral. No pretenem que siguin impresos però si algú ho fa hem de preveure no malbaratar quatre fulls quan hi pot cabre en un.
Certament fa deu anys hi havia gent que et deia que imprimia les newsletters. Avui, per sort, crec que això ja no té cap sentit. De fet, en aquells anys també transformava en format PDF els articles que publicava al blog per tal de facilitar que es poguessin imprimir. És a dir, aquelles entrades del blog que tenien la consideració d'article no solament es presentaven en el format propi del blog sinó que també s'oferien en PDF per a facilitar-ne la conservació i la impressió, procurant ocupar el mínim de fulls, en eliminar els altres components derivats de la impressió directa del blog. Això avui també ha perdut part del sentit i hem deixat de fer-ho fa uns anys.
Notícia relacionada: Durant el 2015 he rebut les següents multes de trànsit
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada