L'augment d'inscrits en aquesta llista hauria de fer reflexionar les empreses que abusen de la invasió de la intimitat de les persones i famílies fent trucades telefòniques no desitjades ni autoritzades ja sigui durant l'horari laboral o bé durant les responsabilitats familiars.
Els nous inscrits en aquest fitxer d’exclusió publicitària gestionat per l’Associació Espanyola de l’Economia Digital o Adigital amb el vistiplau de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) han passat des 58.386 persones el 2017 fins a 227.499 en el que va d’any.
Des de l’entrada en vigor el 25 de maig del reglament europeu de protecció de dades que imposa a les empreses requisits més severs per garantir la intimitat ciutadana, la xifra de nous inscrits a la Llista Robinson per ser exclosos de publicitat comercial d’empreses amb les quals no té relació contractual s’ha disparat fins a arribar als 185.000 en aquests una mica més de sis mesos, davant de les 40.000 altes en el mateix període de l’any passat.
Una llista Robinson és un tipus de llista d'exclusió on la gent que hi forma part han expressat voluntàriament que volen deixar de rebre publicitat. Aquesta publicitat pot ser per correu electrònic, correu postal, telèfon o fax. En cada cas, les dades de contacte s'emmagatzemaran en una llista negra. Tot i que precisament l'objectiu és deixar de rebre publicitat indesitjada o correu brossa, algunes fonts asseguren que en algunes circumstàncies pot fins i tot afavorir-la, com ara nivell electrònic.
S'anomena llista Robinson en referència al protagonista de la novel·la Robinson Crusoe. El fet que el principal personatge de l'obra estigui aïllat de la civilització després de naufragar en una illa deserta serveix d'inspiració per donar nom a una llista d'exclusió que filtra tot allò que arriba de l'exterior.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada