Alguns van destacar el desig de moltes empreses de no comunicar les seves bonas pràctiques, per pudor o per no voler aparentar falsa modèstia
Madrid, 13 de març de 2007 (EUROPA PRESS)
El sector empresarial de la comarca de l’Alt Penedès ha debatut aquest dilluns sobre com “fer un pas més” en la Responsabilitat Social de les Empreses i el valor de gestionar-la en el propi territori, el que s’anomenen Territoris Socialment Responsables.
La trobada, que va partir d’una iniciativa convocada per la Fundació Pro Penedès –una organització multilateral que gestiona el Pla Estratègic comarcal- ha reunit prop de cinquanta participants, que han assistit a una conferència a càrrec de Josep Maria Canyelles, expert en RSE i promotor de la iniciativa http://www.responsabilitatglobal.com/
L’acte ha comptat també amb el suport de l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Marcel Esteve, que ha intervingut com a president de la Fundació Pro Penedès, i que s’ha referit a l’interès per aquesta mena d’iniciatives “que permeten millorar la governança dels territoris i sumar esforços de totes les parts”.
Per la seva banda, el president de la Unió Empresarial del Penedès, Albert Calzada, ha destacat la necessitat de desenvolupament empresarial a la zona, però també de models “que facilitin un canvi cultural i una major orientació a la internacionalització”.
Segons ha explicat Calzada, el projecte té un marc i un abast més ampli que aquesta jornada, i de fet prèviament es van realitzar unes jornades per a alcaldes i regidors i unes altres també per a tècnics de l’administració local. L’objectiu ha estat treballar en l’RSE de totes les parts interessades per a facilitar el progrés cap a un Territori Socialment Responsable.
La directora de l’Associació per a les Nacions Unides a España (ANUE), Àngels Mataró, -que ha abanderat el Projecte, amb el suport de “Responsabilitat Global”, ha situat en la seva ponència el paper de Nacions Unides en relació amb les empreses i la necessitat d’adequar els grans objectius globals a les realitats locals.Durant el 2006 i començament del 2007 s’ha desenvolupat com a projecte pilot al territori del Pla Estratègic de l’Alt Penedès, com una proposta molt vinculada als interessos i dinàmiques comarcals.
En el marc d’aquest projecte pilot s’han elaborat fitxes de ‘bones pràctiques’ de deu empreses -Cafès Novell, Filtres Anoia, Alcoa, Codorniu, Xocolata Simón Coll, Brose, Cartronatges del Penedès, Albet i Noya, Salt Serra Machinery i Bodegas Torres- i s’han recollit les percepcions de cinc organitzacions (Unió Empresarial del Penedès, Associació d’Empresaris del Garraf, Alt i Baix Penedès, Uvipe, UGT, CCOO-.
Segons la gerent de la Fundació Pro Penedès, Gemma Sivill, pel que fa a aquestes bones pràctiques, moltes empreses de la zona no han volgut comunicar-les, “ja sigui perquè no ho han vist necessari o fins i tot per un cert pudor a no aparentar immodèstia”.
Canyelles, director del projecte, ha destacat el valor estratègic de l’RSE “també per a les Pimes”, alhora que ha apostat per avançar cap als Territoris Socialment Responsables.“Els territoris són avui un element fonamental de l’economia, fins al punt que les economies regionals suposen una gran oportunitat i activen grans potencials, si són capaces d’articular les respostes adients, captar oportunitats, generar sinèrgies, gestionar no sols les seves infraestructures sinó també els seus actius immaterials de manera que permetin apalancar l’esforç de cada organització en particular”, ha explicat.
Tots els assistents han coincidit en la gran receptivitat que s’ha detectat davant la iniciativa posada en marxa i a les idees plantejades, i molt especialment per part de les empreses, moltes de les quals “ja estan portant a terme pràctiques rellevants en matèria d’RSE encara que siguin en gran mesura desconegudes per part dels diferents agents del territori”.
Projecte Alt Penedès
Bones Pràctiques
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada