10.11.06
Algú de la UE no ha entès gaire què és l'RSE...
Sincerament, quan parlem d'una millora del marc de relacions entre sector públic i privat, de generació de confiances, de creació de sinèrgies, d'estratègies col·laboratives i partenariats, no estem pensant en models com els que ens ha brindat la Unió Europea.
La Comissió Europea va brindar una increïble plataforma publicitària a grans companyies, en una acció sense predecedents, i motivada pel fet que s'havien decidit a informar sobre continguts greixosos dels seus productes -no a reduir-ne el components- i, a més, d'una manera poc comprensible.
Vegeu què en diu el Periódico: "La UE s'alia amb McDonald's, Coca-Cola i Pepsi"
La Comissió Europea, en un comportament sense precedents, va utilitzar ahir la seva seu i la seva sala de premsa per alabar i promocionar a bombo i platerets diverses companyies multinacionals, com McDonald's, Coca-Cola i Pepsi-Cola, assenyalades entre les responsables de l'alarmant increment de l'obesitat entre la població, i especialment entre els nens.
L'acte es va convertir en realitat en una formidable propaganda gratuïta a aquestes empreses per part de la institució central de la Unió Europea. Els directius europeus d'aquestes companyies van poder utilitzar lliurement la tribuna de premsa per esplaiar-se sobre les seves preteses contribucions a la lluita contra l'obesitat, mentre l'exterior de la sala va ser transformat en una minifira comercial on hi havia estands publicitaris amb hostesses dedicades a promocionar la bondat de tots els productes.El comissari de Salut i Protecció dels Consumidors, Markos Kyprianou, va felicitar públicament McDonald's, Coca Cola i Pepsi-cola "pels seus esforços per combatre l'obesitat i el sobrepès" davant l'estupefacció general dels corresponsals europeus.
La felicitació, com va quedar clar immediatament, no era perquè McDonald's hagués eliminat l'alt contingut de greix dels seus aliments tradicionals, sinó perquè informarà en l'embolcall dels productes sobre el contingut nutricional. Però aquesta informació es facilita amb uns símbols tan críptics, que fa falta un codi per poder-los desxifrar.
Si d'això n'han de dir Responsabilitat Social, potser la UE haurà d'anar revisant els documents i iniciatives promogudes fins ara sobre l'RSE... Voldríem creure que tot haurà estat un error sense continuïtat per part d'aquest comissariat. En tot cas, cal lloar l'actitud ferma i conseqüent dels periodistes que van saber plantar cara davant el desconcert de l'acte al qual se'ls havia convidat. Per cert, corro a desar-me la notícia dins l?arxiu de males pràctiques, d'allò que caldria no fer mai!
La Comissió Europea va brindar una increïble plataforma publicitària a grans companyies, en una acció sense predecedents, i motivada pel fet que s'havien decidit a informar sobre continguts greixosos dels seus productes -no a reduir-ne el components- i, a més, d'una manera poc comprensible.
Vegeu què en diu el Periódico: "La UE s'alia amb McDonald's, Coca-Cola i Pepsi"
La Comissió Europea, en un comportament sense precedents, va utilitzar ahir la seva seu i la seva sala de premsa per alabar i promocionar a bombo i platerets diverses companyies multinacionals, com McDonald's, Coca-Cola i Pepsi-Cola, assenyalades entre les responsables de l'alarmant increment de l'obesitat entre la població, i especialment entre els nens.
L'acte es va convertir en realitat en una formidable propaganda gratuïta a aquestes empreses per part de la institució central de la Unió Europea. Els directius europeus d'aquestes companyies van poder utilitzar lliurement la tribuna de premsa per esplaiar-se sobre les seves preteses contribucions a la lluita contra l'obesitat, mentre l'exterior de la sala va ser transformat en una minifira comercial on hi havia estands publicitaris amb hostesses dedicades a promocionar la bondat de tots els productes.El comissari de Salut i Protecció dels Consumidors, Markos Kyprianou, va felicitar públicament McDonald's, Coca Cola i Pepsi-cola "pels seus esforços per combatre l'obesitat i el sobrepès" davant l'estupefacció general dels corresponsals europeus.
La felicitació, com va quedar clar immediatament, no era perquè McDonald's hagués eliminat l'alt contingut de greix dels seus aliments tradicionals, sinó perquè informarà en l'embolcall dels productes sobre el contingut nutricional. Però aquesta informació es facilita amb uns símbols tan críptics, que fa falta un codi per poder-los desxifrar.
Si d'això n'han de dir Responsabilitat Social, potser la UE haurà d'anar revisant els documents i iniciatives promogudes fins ara sobre l'RSE... Voldríem creure que tot haurà estat un error sense continuïtat per part d'aquest comissariat. En tot cas, cal lloar l'actitud ferma i conseqüent dels periodistes que van saber plantar cara davant el desconcert de l'acte al qual se'ls havia convidat. Per cert, corro a desar-me la notícia dins l?arxiu de males pràctiques, d'allò que caldria no fer mai!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada