En tots dos casos vam poder observar com les empreses més modestes manifesten un interès per la Responsabilitat Social que parteix d'una base més estratègica i de model de negoci que no estrictament filantròpica. I això no nega els valors ètics sinó que els reforça.
Tant l'empresariat vilanoví com el lleidatà participaven d'uns valors,
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnjp0HwAkSATSzGSELiw4NbztbROoqdoWHdwSC7u_QicYLQ1neTh5KHaf2LYuh-kKy3f0OMgwii-AgDzPzZe_82BbYG041F8vfgmlmtN7WV-BwMaUBZTnUf8ouFf4vwFQdV0G5/s200/Ajuntament+Vilanova+i+la+Geltr%C3%BA.png)
personals i empresarials, però ja ha quedat lluny per a moltes empreses aquella manera d'entendre el compromís social com una matèria de caràcter estrictament personal. Avui les pimes i les empreses més modestes entenen que l'RSE passa per una assumpció dels valors per part de l'empresa. I això no pot ser sostenible sinó respon a una integració plena en el model d'empresa i en la seva mateixa estratègia.
Així ho percep també el sector públic. Mentre que el Laboratori d'RSE, organitzat per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, forma part d'una programació en la qual s'aborden només temes de gran interès estratègic per a les empreses, en l'acte de
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEhkSjroSB1nOZK8r_zlXGGdc-a5X1cclN69aLlXzhyphenhyphenr8atuNxgvx6pnIRZTrWDkWYxZPqRQcP-x6lpMqyi4isK8gDIT8XkLFiqS6vzyH21993DuZ9AVrxYshTay4-VREfPnqU/s200/F%C3%B2rum+Empresa+Lleida.jpg)
En tots dos llocs, es va mostrar una inquietud sobre com comunicar la responsabilitat social en el cas de les empreses petites, més quan són empreses que inverteixen poc en publicitat i quan aquesta tècnica no és la més adequada per a comunicar un compromís de caràcter ètic.
El fet que cada cop es parli més de l'RSE en àmbits territorials, i amb l'organització des de la pròpia realitat local, és una gran notícia i un bon símptoma. No només per a la pròpia RSE. Sobretot per al dinamisme de les empreses. Aquest interès guarda una clara correlació amb l'existència d'empreses que, més enllà de la seva dimensió, volen millorar, volen desenvolupar-se, volen integrar inquietuds i valors de la societat, estan cercant la seva excel·lència empresarial per mitjà, entre d'altres, de l'excel·lència social.
Traducir CASTELLANO
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada