2.4.09

Pastisseria solidària

Foto: JOSEP GARCIA
 Foto: JOSEP GARCIAEls establiments comercials també poden tenir un model de responsabilitat social. Lògicament no serà tan complex com ho pot ser per a una gran empresa, però sí que pot incorporar, com hem comentat en altres ocasions, determinades sensibilitats i bones pràctiques.

Veiem en aquest cas, una pastisseria que elabora una mona de pasqua gegant (expliquem per als lectors de fora del país que una mona és una menja tradicional catalana que es fa per al dilluns de Pasqua). Hi ha un primer sentit de la responsabilitat davant la societat que és el d'ajudar a mantenir les tradicions populars. Cert que aquesta acció es pot vincular amb un benefici directe tant de publicitat de l'establiment com perquè les mones se solen comprar a les pastisseries, però l'esforç desmesurat que suposa fer una mona gegant suposa una aportació al reforçament (fins i tot mediàtic) de les festes populars que en tot cas reverteix en el conjunt de la comunitat i en el conjunt del gremi. 

Però d'altra banda, trobem l'acció social de regalar la mona al Casal dels Infants del Raval, en una acció de mecenatge que comporta no solament el donatiu en si, sinó l'acció de publicitat d'aquesta institució social i no lucrativa, fet que no deixa de ser una acció de vàlua.

Guardiola, estrella d’una mona solidària

Pep Guardiola és el protagonista de la mona solidària que cada any elabora la pastisseria Bosch de Pineda de Mar. Els rebosters reprodueixen l’entrenador del Barça a la plaça de Sant Jaume amb les tres copes que els autors esperen que guanyi l’equip culer. Els artesans han fet servir 600 quilos de xocolata i 1.500 hores de feina en la mona, que serà entregada als nens del Casal del Raval de Barcelona.

Font: elperiodico.cat