Ara volem suggerir la lectura de l'article ¿Menys velocitat, més morts?, on el professor de la Universitat de Barcelona Daniel Albalate reflexiona sobre si ens hauríem de replantejar el límit dels 120 km/h. L'article aporta dades interessants que des d'una política socialment responsable que atengués tots els impactes sense deixar-se endur pel que és políticament correcte s'haurien de considerar, i finalment acaba amb aquestes paraules:
En algunes ocasions, el que és políticament correcte, com és reduir la velocitat mitjana i augmentar la rigidesa del sistema legal per promoure seguretat, pot generar efectes perversos que actuïn en contradicció amb aquest objectiu. S’ha d’estudiar de manera integrada tota la xarxa de carreteres i tenir en compte que aquestes tenen característiques i funcions diferents i que, a més a més, formen una xarxa interconnectada. Desgraciadament, la reforma de la llei no només generarà més trànsit a les vies insegures amb conseqüències directes sobre la salut pública, sinó que a més provocarà que els conductors estiguem més atents al comptaquilòmetres (o al GPS) que no a la carretera. En conclusió, menys velocitat no sempre significa menys morts.
[llegir article sencer al Periódico]
PD: Els mites dels 80 km/h (I): la sinistrabilitat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada