31.3.09 Actimel, premi dels consumidors alemanyes a la mentida publicitària més insolent
La companyia francesa d'origen català Danone es troba en aquests moments davant el focus pel premi negatiu que li ha concedit una organització de consumidors alemanya en referència a la presumpta informació enganyosa en la comunicació del producte Actimel.
Per a una companyia global en aquest context de riscos d'escrutini, és fonamental construir la confiança permanentment, amb constància. [continuar llegint aquest apunt]
Al final de l'aquest apunt hi dèiem que seria bo que les empreses no responguessin aquestes denúncies públiques amb campanyes amb de premsa agressives a la defensiva ja que actuar amb responsabilitat social implica capacitat de donar explicacions i oferir diàleg.
Donat que en el seu moment vam divulgar aquesta informació, ens sentim compromesos a informar que Danone ha inclòs en el seu portal del producte una explicació sobre les informacions que circulen per internet. Valorem com a positiu que l'empresa faci el pas d'indicar que hi ha crítiques i aportar la seva visió per a negar-les amb dades concretes. La pestanya informativa present a www.actimel.es té una gran visibilitat i s'hi poden descarregar aquests tres documents:
- Comunicado Consejo Superior de Investigaciones Científicas
- Comunicado Asociación Española de Dietistas - Nutricionistas
- Comunicado DANONE
Seria bo que Danone pogués explicar com valora aquests estudis i crítiques, ja que altrament, en la mesura que donen resposta a unes crítiques i no a d'altres, pot semblar que accepten aquestes crítiques i que la publicitat que fan és enganyosa.
Per altra banda, algunes notícies sobre productes de la companyia obren dubtes sobre la seva confiabilitat: Prohibida la venda de l'aigua per a aprimar de Danone
PD: La publicitat d'Actimel opta al Pitjor Anunci segons FACUA
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada