22.10.09

L'ús del mòbil i altres compromisos de responsabilitat social dels i les professionals

Gestionar la Responsabilitat Social en el cas dels professionals comporta posar el focus en matèries força diferents a les empreses. I molt especialment en valors socials, en actituds i comportaments responsables. Un d'aquests podria ser l'ús del mòbil, del qual ara parlarem.

Però una consideració prèvia: per què situar-ho en termes de responsabilitat social i no senzillament de bona educació?
- Perquè ens referim a conductes que cal alinear amb els nous requeriments i sensibilitats socials
-Perquè alguns d'aquests aspectes no tenen un criteri de 'bona educació' perquè generen circumstàncies noves o perquè cal canviar el criteri de 'bona educació'
-Perquè sovint cal una actitud molt ferma, una gran convicció, i una capacitat d'explicar-se i àdhuc fer proselitisme.
-Perquè tenen un impacte significatiu en l'entorn, encara que sigui a partir de la dimensió agregada de totes les persones professionals
-Perquè les empreses socialment responsables necessiten professionals socialment responsables, alineant empresa, persones i societat.
-Perquè som les persones, i significativament els i les professionals, els que hem de ser un vector del canvi fonamental per tal que les organitzacions segueixin.

Per posar un exemple que he mirat d'aplicar personalment, des de començament d'aquest any 2009, vaig prendre la decisió de posar el silenciador sempre quan entro en transports públics col·lectius. Francament, és molest haver de sentir els tons de trucada de les persones que compartim espai públic en el bus i el metro. Les persones que en virtut de la nostra activitat professional tenim força telefonades podem ajudar a millorar l'habitabilitat i el civisme amb comportaments constants de bona gestió dels mòbils.

Recomanem l'article publicat per Josh Bernoff, un dels autors de Groundswell, "Normes de comportament social: Està bé fer servir un telèfon en les reunions?". Agraïm a la Mar Monsoriu que ens l'hagi recomanat per les encertades reflexions sobre l'ús del mòbil a les reunions. Per cert, no hi vulgueu veure estranyes analogies amb el "Kin "toston" oi?" quan diu que "els tweets que diuen "És tan avorrit el meu cap"... no faran més que ficar-te en problemes, encara que sigui veritat"... Aquest senyor va escriure el seu article el 10-06-09.