30.8.07

Nova campanya publicitària escandalosa: ara ha estat Renault


La necessitat de ser originals i creatius no té límits, deuen pensar a les centrals de publicitat. Però sí que hi ha límits i no són només de caràcter legal sinó ètic.

Fa uns mesos es va donar el cas de l'anunci masclista de Dolce&Gabbana i fa uns dies una altra publicitat també masclista d'Intel. Són alguns dels que han generat polèmica, tot i que algunes persones han dit que no n'hi havia per tant. Ara és el torn de Renault amb la seva campanya de màrqueting del Twingo. No crec que ningú pugui defensar el que la companyia automobilística ha fet a Holanda.

Renault ha enviat 30.000 cartes a dones holandeses que havien comprat un Twingo. Es tracta d'una carta anònima, que comença amb un “Salut chérie” i les destinatàries són invitades a anar de compres a París per un misteriós remitent. A la carta, amb to amistós, s'hi diu "tu tenies un Twingo, oi?", fet que evidencia que existeix algun coneixement, i això ha causat greus conflictes de parella en algun cas, com es reflecteix a la premsa.

Renault volia enviar un segona carta (la segona fase de la campanya) però ara l'haurà de substituir per una carta de disculpes.

Algú encara podrà dir que la foto impresa en la carta, encara que simulés ser manuscrita, ja denotava el remitent, però la pregunta és si una companyia disposa del permís dels destinataris per a fer jocs d'aquesta mena. L'ús de les dades personals hauria de servir per a informacions serioses.

Els nous estils de màrqueting, en la mesura que juguen amb valors i tenen el risc d'entrar en conflicte amb la intimitat de les persones, han d'incorporar de manera molt clara elements de Responsabilitat Social. Les empreses han de saber interpretar els signes dels temps i trobar els canals i les maneres no solament per la via dels experts del màrqueting sinó per la via de les converses amb les parts interessades, els partprenents.

· El Periódico (cat): Una publicitat confusa causa crisis matrimonials a Holanda

· El Periódico (cast): Una publicidad confusa causa crisis matrimoniales en Holanda

· Le Figaro: La dernière campagne marketing de Renault s’est attirée les foudres des Néerlandaises. Une lettre anonyme qui leur était adressée commençait par "Salut Chérie". De quoi troubler la paix des ménages.

· Daily Mail: New car ad backfires spectacularly after wives receive 'Hi Darling' letters from 'secret admirers'

Traducir CASTELLANO ||
Translate ENGLISH || Traduire FRANÇAIS

1 comentaris:

Cristina ha dit...

A mi em va passar el mateix però amb Telefónica i no sabeu què se sent. En el meu cas era la carta d'un tal Joan que fingia ser amic meu (també imitació de lletra manuscrita) dient que estava molt preocupat per mi perquè últimament feia coses molt extranyes i sospitaven que tenia algun problema greu. De fet era una carta llarguíssima que vaig llegir d'una tirada perquè no em podia creure el que estava llegint. Al final de la carta em suplicava que fes el favor de trucar a tothom i explicar què era el que em passava, cosa que ja em va semblar extranyíssima. Vaig regirar el sobre i vaig veure que en el dors amb una lletra petitíssima posava Telefónica S.A. El meu espant va passar a ser indignació, vaig trucar i enviar e-mails per queixar-me però ningú em va voler donar cap explicació, i casualment em fa sospitar que feia poc havia rebut una trucada bastant agresiva suggerint-me que em passés a contracte en lloc de seguir a targeta en el mòbil i veient els modals del comercial m'hi vaig negar rotundament. És terrible als extrems que poden arribar les campanyes comercials. Ara ja només falta que em vingui un comercial a casa i m'amenaci personalment.