El patrocini empresarial en el món cultural no és un tema pacífic en el sentit que la necessitat d'accedir a noves formes de finançament topa amb criteris per trobar quin és el límit perquè no suposi una degradació de la qualitat cultural o fins i tot una modificació d'alguns elements d'aquesta mateixa tradició.
Ara el debat ha aparegut amb força en un sector, el casteller, que s'ha caracteritzar per un fort creixement, reconeixement, i modernització.
Podem llegir la notícia al Punt, de la qual aquí us n'oferim un extracte:
El món casteller ajorna el debat de la publicitat
Tot i que la decisió es deixa per d'aquí a dues temporades, el debat dins del món casteller sobre si cal lluir publicitat a la camisa ha esclatat i difícilment s'apaivagarà. La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, reunida ahir a Tarragona, va escenificar l'aparent unió que regna dins d'aquest col·lectiu. Ho va fer aprovant per una gran majoria –565 vots favorables, 65 en contra (Castellers de Vilafranca i Minyons de Terrassa) i 30 en blanc– el principal punt en l'ordre del dia de l'assemblea, que instava les colles a continuar mantenint l'esperit de l'acord signat entre la Coordinadora, Estrella Damm i Televisió de Catalunya, que no permet incloure publicitat a les camises.
La nova presidenta de la Coordinadora de colles, Anna Guasch, va remarcar que en l'acord amb Estrella Damm no s'explicita la prohibició de portar publicitat, tot i que l'esperit del conveni ho desaconsella, donant a entendre que els castellers són un bé cultural. “Entrarem en un procés de discussió per decidir si la vestimenta s'ha de preservar”, va recordar Guasch.
El món casteller ajorna el debat de la publicitat
Tot i que la decisió es deixa per d'aquí a dues temporades, el debat dins del món casteller sobre si cal lluir publicitat a la camisa ha esclatat i difícilment s'apaivagarà. La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, reunida ahir a Tarragona, va escenificar l'aparent unió que regna dins d'aquest col·lectiu. Ho va fer aprovant per una gran majoria –565 vots favorables, 65 en contra (Castellers de Vilafranca i Minyons de Terrassa) i 30 en blanc– el principal punt en l'ordre del dia de l'assemblea, que instava les colles a continuar mantenint l'esperit de l'acord signat entre la Coordinadora, Estrella Damm i Televisió de Catalunya, que no permet incloure publicitat a les camises.
La nova presidenta de la Coordinadora de colles, Anna Guasch, va remarcar que en l'acord amb Estrella Damm no s'explicita la prohibició de portar publicitat, tot i que l'esperit del conveni ho desaconsella, donant a entendre que els castellers són un bé cultural. “Entrarem en un procés de discussió per decidir si la vestimenta s'ha de preservar”, va recordar Guasch.
0 comentaris:
Publica un comentari