27.3.11

Debat sobre el patrocini empresarial al món casteller


El patrocini empresarial en el món cultural no és un tema pacífic en el sentit que la necessitat d'accedir a noves formes de finançament topa amb criteris per trobar quin és el límit perquè no suposi una degradació de la qualitat cultural o fins i tot una modificació d'alguns elements d'aquesta mateixa tradició.

Ara el debat ha aparegut amb força en un sector, el casteller, que s'ha caracteritzar per un fort creixement, reconeixement, i modernització.

Podem llegir la notícia al Punt, de la qual aquí us n'oferim un extracte:

El món casteller ajorna el debat de la publicitat

Tot i que la decisió es deixa per d'aquí a dues temporades, el debat dins del món casteller sobre si cal lluir publicitat a la camisa ha esclatat i difícilment s'apaivagarà. La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, reunida ahir a Tarragona, va escenificar l'aparent unió que regna dins d'aquest col·lectiu. Ho va fer aprovant per una gran majoria –565 vots favorables, 65 en contra (Castellers de Vilafranca i Minyons de Terrassa) i 30 en blanc– el principal punt en l'ordre del dia de l'assemblea, que instava les colles a continuar mantenint l'esperit de l'acord signat entre la Coordinadora, Estrella Damm i Televisió de Catalunya, que no permet incloure publicitat a les camises.

La nova presidenta de la Coordinadora de colles, Anna Guasch, va remarcar que en l'acord amb Estrella Damm no s'explicita la prohibició de portar publicitat, tot i que l'esperit del conveni ho desaconsella, donant a entendre que els castellers són un bé cultural. “Entrarem en un procés de discussió per decidir si la vestimenta s'ha de preservar”, va recordar Guasch.