Calendari | |
Docència: del 5 de març al 2 d'abril del 2014 | |
Crèdits | 1 crèdit ECTS |
Durada | 25 hores |
Impartit per | Josep Maria Canyelles (Responsabilitat Global) |
Idioma | Català |
Coneixements previs |
No són necessaris coneixements previs per assolir els objectius acadèmics d'aquest curs |
Preu |
198 € Descomptes: 7% per a la Comunitat UOC i 5% a partir del segon curs matriculat. |
El curs està organitzat amb la col·laboració de Responsabilitat Global
-
Capacitat per a comprendre i analitzar el sentit estratègic dels plans de responsabilitat social de les empreses
-
Capacitat per a trobar i fer ús dels documents i recursos de referència en responsabilitat social de les empreses
-
Domini de les tècniques bàsiques per a definir un pla de responsabilitat social per a una pime
- Adoptar actituds i comportaments en consonància amb una pràctica professional ètica i responsable
-
Conèixer els continguts de la responsabilitat social corporativa
-
Introduir els àmbits d’actuació de responsabilitat social corporativa en les organitzacions actuals
-
Conèixer les iniciatives nacionals i internacionals de la responsabilitat social corporativa
-
Difondre els valors de la responsabilitat social corporativa
-
Conèixer l'aplicació de la responsabilitat social corporativa a les petites i mitjanes empreses
1.1. Antecedents, context i inductors: la societat del coneixement i la nova economia. La creació de valor en una economia d’intangibles
1.2. Concepte i transversalitat. Flexibilitat de models en un desplegament orientat a l’estratègia
1.3. El debat públic. Situació actual i perspectives. Iniciatives i posicionaments a càrrec de les parts interessades
2. La gestió de la responsabilitat social de les empreses. Aproximació a la diversitat de mesures. Aspectes econòmics, ambientals, socials, laborals, bon govern. Dimensions interna i externa
2.1. La base de l’estratègia: els treballadors, el lideratge ètic, el clima laboral, els valors corporatius, la conciliació de la vida laboral i familiar, els codis de conducta corporativa i altres
2.2. El diàleg amb els stakeholders. Aliances estratègiques, acció social, gestió responsable de la cadena de proveïment, inversió socialment responsable
2.3. Gestió integral i coherent de la responsabilitat social de les empreses. Normes, guies, principis
3. Posar en valor la responsabilitat social de les empreses
3.1. Comunicació i rendició de comptes. Transparència. L’escrutini. Triple compte de resultats. L’informe de sostenibilitat. El global reportment iniciative
3.2. Creació de capital no financer: capital relacional, capital confiança. La relació entre empreses, govern i societat. Punts de vista i motivacions
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada