9.7.11

Presenten a Barcelona la segona edició de 'ConsumIN-la nostra força'


L'Agència Catalana del Consum ha presentat la segona edició de 'consumIN- la nostra força', una exposició sobre el consum responsable que pretén divulgar drets i deures dels consumidors al mateix temps que dóna consells i recomanacions davant dels actes de consum més quotidians.

La mostra, que estarà oberta fins el proper 23 de juliol, visitarà al llarg d’aquest mes diversos municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. L’any 2010, van passar per l’exposició prop de 50.000 persones de Barcelona, Tarragona, Lleida, Salt i Tortosa.


L’exposició va ser inaugurada ahir pel director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, i el regidor de Comerç, Mercats i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, Raimón Blasi, i ha comptat amb la presència del gerent del Centre Comercial Glòries, Joaquín Fernández-Maza i la responsable de màrketing, Julia Meyer.

Consum IN i Consum OUT

Consum IN facilita les recomanacions de l’ACC abans de comprar un producte o de contractar un servei. L’ACC considera que amb una actitud responsable i crítica es podrien evitar moltes de les reclamacions que es produeixen.

Durant l’any 2010 l’ACC va registrar un total de 15.697 reclamacions, un 4,04% més que l’any anterior. Els sectors que més reclamacions han rebut per part dels consumidors han estat la telefonia i internet, el transport i l’energia. Així, a més de conèixer i exercir els drets, cal també ser conscient dels deures: informar-se bé, tenir criteri, ser responsable en les decisions i tenir la fermesa per reclamar. És també per això que els consumidors acudeixen cada cop més a les institucions per informar-se. L’ACC va tramitar un total de 76.793 consultes al llarg de 2010. D’aquestes, el 25 % corresponien a telefonia i internet; i el 15,5% al sector energètic.

A través d'un recorregut expositiu, es presenten un conjunt de panells informatius amb fotografies, gràfics, mapes i vídeos, on es visualitzen consells pràctics de com actuar davant els conflictes relacionats amb la telefonia i Internet, el transport aeri i el consum energètic. En un altre àmbit, s'introdueix al públic en el camí de la reclamació i s'expliquen quins són els passos a realitzar per fer una reclamació, quines vies de solució ofereixen els organismes de consum i, qui és qui en el món del consum.

En el darrer espai de l'exposició es descriuen pràctiques de consum molt actuals que demanen una certa cautela per tal de no caure en el parany del Consum OUT, és a dir, el tipus de consum que amaga intencions poc desitjables. La mostra té un caràcter participatiu i interactiu, i tots els visitants podran fer-hi la seva aportació personal. En aquest sentit, podran deixar per escrit les reflexions i els consells que es derivin del seu pas per la mostra. Les millors opinions seran publicades a la plana web www.consum.cat.

L’exposició “Consum-IN”es podrà visitar fins el 23 de juliol al Centre Comercial Glòries de Barcelona, de 10h a 22h, de dilluns a dissabte.

0 comentaris: