14.7.11

Arriba el Marketplace de Catalunya

Empreses i entitats socials catalanes pretenen fer un salt en les maneres de col·laborar
  • El desenvolupament de la Responsabilitat Social facilita passar de la filantropia als partenariats i les aliances estratègiques 
  • El 1r Marketplace de Catalunya (11-11-11) ja té la meitat dels espais ocupats amb empreses i entitats que volen compartir el valor que la seva col·laboració aporta a la societat. 
  • Un Consell Assessor amb els tres sectors, públic, privat i social, garanteix que es recullen les noves sensibilitats de totes les parts. Josep Maria Canyelles hi participa com a expert en RSE. 
  • En aquesta primera edició, el Marketplace es farà junt amb el Congrés Europeu de Voluntariat i compartiran el repte de reformular les estratègies col·laboratives. 
  • La iniciativa pren com a referència els que es fan a altres ciutats europees, després d’un intent pioner fa vuit anys. 
Llegiu article a xarxanet.org:


Arriba el Marketplace de Catalunya, un salt d'empreses i entitats socials per col·laborar


El 1r Marketplace de Catalunya (11-11-11) comença la seva singladura i ja té la meitat dels espais ocupats amb empreses i entitats que volen compartir el valor que la seva col•laboració aporta a la societat.

En aquesta primera edició, el Marketplace es farà junt amb el Congrés Europeu de Voluntariat i compartiran el repte de reformular les estratègies col·laboratives, ja que el desenvolupament de la Responsabilitat Social facilita passar de la filantropia als partenariats i les aliances estratègiques. A més, un Consell Assessor amb els tres sectors, públic, privat i social, garanteix que es recullin les noves sensibilitats de totes les parts.

Aquest Marketplace, organitzat per la FCVS amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Fundació la Caixa, no és un espai de trobada més per compartir experiències. El repte va molt més enllà, i per això suposa una aliança entre els tres sectors. Ja queden lluny els temps de les desconfiances mútues en què els sectors públic, privat i social es miraren de reülls els uns als altres.

Avui sabem que els reptes de la nostra societat sols els podrem abordar en tota la seva complexitat si sabem col·laborar. Col·laborar ens permetrà no solament ser més eficients, sinó més creatius, posar el millor de cada part, i compartir valors positius començant per la confiança, la cohesió social, el desenvolupament de les persones i les comunitats, l’estima pel país... En altres paraules, generar capital social.

Els enfocaments filantròpics són meritoris però sabem que un nou futur està naixent de la mà d’empreses i entitats que estan desenvolupant noves maneres de relacionar-se i que, sense oblidar les col•laboracions més clàssiques, cerquen la manera d’ajudar-se mútuament per a enfortir les organitzacions respectives.

La realització d’un Marketplace té vocació de continuïtat, perquè vol alimentar aquest salt en els models de col·laboració a Catalunya. Es llançarà, en aquesta primera edició, des de les Drassanes Reials de Barcelona, actual Museu Marítim.

Fa uns quants segles, d’aquestes drassanes sortien els vaixells que van dominar la Mediterrània, fins al punt que al segle XIII es deia que cap peix gosaria alçar-se sobre el mar si no porta les quatre barres gravades. Va ser la construcció d’un model basat en el confederalisme i les relacions comercials.

El dia 11-11-11 sortirà d’aquest mateix espai una idea que vol colonitzar el teixit associatiu, el món empresarial i les agències públiques: les aliances entre sectors han de ser la insígnia del nou temps, un model basat en relacions lliures orientades a la creació de valor per a totes les parts i, finalment, per a la societat.

Per què aquesta aliança entre sectors i aquests partenariats entre agents vagin emplenant la nostra geografia social, cal un canvi mental significatiu, que vol dir deixar de pensar en termes de què puc aconseguir d’aquest partner a què podem fer conjuntament. Cal passar de pensar en quin benefici en puc extreure jo a quina innovació social podem desenvolupar. Cal entendre molt bé i fer-se seva la legítima missió de l’altre. I finalment, cal saber gestionar la pròpia responsabilitat social, tant se val si es té o no ànim de lucre, ja que aquest és un enfocament bàsic per a qualsevol organització amb un discurs social i que pretengui desenvolupar relacions de confiança a llarg termini.

Altres articles relacionats: