Alguns exemples recents són aquests tres que recollim. Europa qüestiona que l'estat espanyol estableixi per a les comunitats autònomes condicions "gairebé impossibles de complir", per raons partidistes, cosa que dificultarà la recuperació econòmica i portarà a una situació de major conflictivitat. Europa evita donar suport un corredor central car, absurd i insostenible, sols concebut per a limitar el desenvolupament de Catalunya i evitar dependre'n en el cas de cessessió. I finalment, la costosa posició espanyola que, per raons localistes, no s'han sumat a la patent única europea, cosa que encareix les patents per a les empreses catalanes i espanyoles.
Brussel·les demana a Rajoy més marge per a les comunitats
Fracassa l'intent del PP i del PSOE perquè la UE declari prioritari el corredor central transpirinenc
Fracàs de l'intent del PP i del PSOE perquè la Unió Europea declari també prioritari el corredor central transpirinenc. Populars i socialistes només han aconseguit finalment aquest dimarts que el Parlament Europeu aprovi finançar nous estudis de viabilitat sobre el túnel de Canfranc i el tram aragonès rebutjat per Brussel·les. Per 30 vots a favor i només 5 en contra i 5 abstencions, la comissió de Transports de l'Eurocambra ha aprovat al mapa de prioritats proposat per la Comissió Europea l'octubre de l'any passat, que preveu cofinançar amb fons comunitaris fins el 40% del corredor mediterrani fins a Algesires i l'Atlàntic. El ple haurà de ratificar aquesta decisió al gener.
Espanya rebutja la patent única europea perquè no inclou el castellà
Les patents passaran de costar 36.000 euros a 5.000 per a les empreses dels 25 països que l'han aprovat
El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts l'entrada en funcionament de la patent única europea, una eina que s'ha negociat durant tres dècades i que serà molt beneficiosa per a totes les empreses europees... excepte per a les espanyoles i les italianes. I és que Espanya i Itàlia són els dos únics estats de la Unió Europea que no l'han adoptat perquè no inclou ni el castellà ni l'italià.
Gràcies a la patent única, una sola patent en un país de la Unió serà vàlida per a tota la UE, cosa que reduirà els costos per a les empreses d'uns 36.000 euros fins a entre 5.000 i 6.500 euros per patent. La patent comuna inclou una legislació sobre el règim de llengües, que estableix que les patents estaran disponibles en anglès, francès i alemany, però se'n podran fer traduccions a qualsevol altra llengua. Malgrat tot, Espanya i Itàlia han decidit no participar-hi perquè la consideren discriminatòria per als seus idiomes. El 70,8% del Parlament Europeu ha votat a favor de la patent única, mentre un 24% s'hi ha oposat. Els europarlamentaris del PP i del PSOE hi han votat en contra, i han trencat la disciplina de vot dels seus grups a l'eurocambra.
Algunes entrades sobre el corredor mediterrani:
- 30.9.12 Sense data per al corredor mediterrani
- 27.5.12 Invertir en el Corredor Mediterrani abaixaria la prima de risc espanyola
- 23.3.12 La motivació central del corredor central // La motivación 'central' del corredor central
- 12.12.11 Notícies encadenades. Reaccionarà l'empresariat de l'Arc Mediterrani?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada