IIVEE ens proposa aquests dos articles:
La discreta mort del corredor mediterrani
Amb motiu de la presentació del Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda (Pitvi) 2012-2024, recuperem aquest reportatge publicat per la revista el El Temps dedicat a la pèrdua de centralitat de les actuacions sobre el corredor mediterrani, a un any de la declaració d’aquest com a prioritari dins dels plans europeus (l’octubre de 2011).
L’assumpció del tercer carril com a solució per a garantir el transport ferroviari aparca la reivindicació històrica del corredor mediterrani. En el pla logístic, aquesta alternativa pot significar una eixida més àgil per a les mercaderies, però les continua obligant a compartir via amb els passatgers. En el pla polític i empresarial, posa de manifest la tendència dels capitostos valencians a la genuflexió davant Madrid. Accedeix al reportatge
Gregori Martin, Levante-Emv, 17 /09/2012)
Perdón por no acompañar estas notas con un mapa y por obligar al amable lector a un esfuerzo mental adicional. Para empezar, recordaré la forma en que desde la Comunitat Valenciana (CV) accedemos por tren, pasajeros y mercancías, a Europa (a Barcelona, para hacerlo mas sencillo) a día de hoy. Partiendo desde Valencia, contamos con una modesta plataforma de dos vías de ancho ibérico, que pasando por Sagunto, Castellón, etcétera, llega hasta Vandellós, ya en tierras catalanas, donde repentinamente desaparece una de las vías de la plataforma hasta las inmediaciones de la estación de Tarragona, totalmente pegada al mar. En otras palabras si se baja no se sube y viceversa. Estos kilómetros a partir de las inmediaciones de la central nuclear son el gran cuello de botella que padecemos los valencianos en las conexiones norte-sur [continuar]
Reflexions sobre el tema a Responsabilitat Global:
27.5.12 Invertir en el Corredor Mediterrani abaixaria la prima de risc espanyola 7.9.11 El corredor ferroviari Mediterrani en perill
17.12.10 La política de gran velocitat del govern espanyol desfigura el país
3.12.10 L'Arc Mediterrani desembarca a Brussel·les
18.4.10 Els viatgers europeus no poden travessar els Pirineus amb alta velocitat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada