Sincerament, penso que una persona que fa una afirmació com aquesta hauria de deixar l'activitat política de manera immediata. És impresentable. Suposo que no ho ha dit tot en castellà perquè hagués estat massa evident (¡si tienes cojones, dímelo a la cara!) i la utilització del català desvia la contundència de l'afrenta.
europapress El presidente de Extremadura, José Antonio Monago, ha desafiado al alcalde de Barcelona, Xavier Trias, y le ha dicho que "si ten collons, dímelo a la cara", en referencia a las declaraciones del último en las que afirma que el AVE extremeño es una "catástrofe". Además, califica a Trías de político "antiguo" y "trasnochado".
La pregunta a fer-se és per què ningú a Espanya saltarà a criticar-lo. No se m'acut cap altre raonament que el racisme contra els catalans que té orígens de fa cinc segles i que en els darrers anys ha augmentat de manera molt rellevant. En parlem?
Ho expressaré jo de manera més clara: les inversions que l'estat espanyol ha fet en alta velocitat sols es deuen a una paranoia nacionalista fora del sentit comú, pagades amb diners que no es tenen, i deixant com a herència unes infraestructures absolutament insostenibles, que no es podran mantenir i que són absolutament ineficients. Amb la situació de crisi a data de 2012 encara és més imperdonable que s'estiguin mantenint aquestes inversions i no les polítiques socials o les inversions que sí que han de permetre el rellançament econòmic. De fet, no fer les inversions estratègiques vinculades amb l'economia real, com les que afecten el corredor mediterrani i les connexions del port de Barcelona, suposa un risc enorme de pèrdua d'oportunitats.
- 7 de octubre del 2011 Portugal renuncia a l'alta velocitat per impulsar la connexió de mercaderies amb Europa. El Govern de Lisboa diu que la situació obliga a "racionalitzar" recursos i definir "prioritats" per ser més competitius
- 23.3.12 La motivació central del corredor central. Hem parlat en algunes ocasions dels corredors ferroviaris que han d'unir la península Ibèrica amb la resta del continent europeu. Avui està justificat que ho tornem a fer, però sense pèls a la llengua.
- Un extraterrestre caigut del cel no podria comprendre com és possible planificar les infraestructures espanyoles amb criteris tan ineficients, cosa que no ve d'ara sinó de fa lustres i fins i tot segles. El motiu està estudiat: la voluntat d'utilitzar les inversions en infraestructures com a instrument per a la vertebració d'Espanya. Aquestes són les seves paraules, però no costaria anar més enllà en la interpretació i captar la voluntat de construir la nació espanyola des de l'estat. És senzillament un projecte nacionalista que paguem tots, i fins i tot la resta d'europeus.
7.9.11 El corredor ferroviari Mediterrani en perill
17.12.10 La política de gran velocitat del govern espanyol desfigura el país
3.12.10 L'Arc Mediterrani desembarca a Brussel·les
18.4.10 Els viatgers europeus no poden travessar els Pirineus amb alta velocitat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada