A aquest personatge mediàtic sempre li ha agradat moure's enmig de la polèmica, mig com a caràcter personal mig com a tàctica de màrqueting. Però aquesta vegada ha creuat una línia ètica, en unes declaracions on sembla que fa una apologia de la pedofília, a més de qualificar dues menors d'edat de "zorrillas".
De vegades ens hem referit a la responsabilitat social dels establiments comercials, i aquí en tenim un bon exemple, amb una connotació clarament ètica.
La iniciativa de la llibreria la Costera va llançar-se per internet i van proposar que els establiments retiressin el llibre de Sánchez Drago, per les seves referència a relacions amb menors. A partir d'aquí, alguns llibreters de València, però també d'altres llocs s'han afegit a la campanya i alguns propietaris fins i tot s'han dirigit a l'editorial per a donar comptes del motiu. Ara, lògicament, també caldria una actitud corresponsable per part de la ciutadania, no adquirint el llibre i, si és possible, fent notar aquesta voluntat.
D'altra banda, també caldria demanar que una altra persona donés la cara i expressés algun posicionament. Es tracta del peculiar Albert Boadella, qui en els darrers anys ha anat prenent punts de vista amb un pendent allunyat de la sensibilitat democràtica. A la contraportada del llibre es diu: "Fernando Sánchez Dragó y Albert Boadella, unen aquí – en un diálogo tan ameno como profundo – sus vivencias, sus ideas, sus reflexiones…". Caldria que Boadella aclarís com percep aquestes vivències. Segons la presidenta del Gremi de Llibreters de València, Gloria Mañas, no es tracta de "literatura de ficció" perquè un autor que escriu sobre això "parla d'ell com a tal" i, en aquest sentit, "és un llibre de converses entre dos senyors, que fan les seves pròpies reflexions".
Veure notícies a la Vanguardia:
0 comentaris:
Publica un comentari