24.8.11

Incomprensible actitud de Televisió Espanyola

  • TVE va ometre l'agressió de Mourinho a Vilanova durant la seva informació sobre el partit de la Supercopa
  • Les disculpes es van fer a les 4 de la matinada!
  • Els fets plouen sobre mullat: no és el primer cop que els Esports de TVE s'han de disculpar per males pràctiques

Entre les reflexions que estem fent sobre els incidents del darrer Barça-Madrid, no totes contenen crítiques a les maneres de fer de Mourinho. En aquest cas, la crítica vol dirigir-se a Televisió Espanyola.

Durant el posterior informatiu del Canal 24 Horas, el canal va emetre durant diversos minuts només la seqüència en què l'ajudant de Pep Guardiola repel·lia l'agressió, ometent que va ser Mourinho qui va començar ficant-li el dit a l'ull.

TVE va ometre ahir a la nit l'agressió de Mourinho a Vilanova durant la seva informació sobre el partit de la Supercopa.
El consell assessor de Ràdio Televisió Espanyola (RTVE) a Catalunya ha demanat a Televisió Espanyola (TVE) "responsabilitats" i una "rectificació pública" davant el que considera "unamanipulació d'imatges" en l'incident entre l'entrenador del Reial Madrid, Jose Mourinho i el segon tècnic del Barcelona, Tito Vilanova, a la final de la Supercopa d'Espanya.

En un comunicat, el consell assessor de RTVE a Catalunya ha qualificat de "greu error" el tracte que es va donar al Canal 24 Horas de TVE a l'incident entre Mourinho i Vilanova.

Durant la tangana que hi va haver al final del partit, Mourinho es va acostar per l'esquena a Vilanova i li va ficar un dit a l'ull, i aquest va repel·lir l'agressió donant-li una bufetada.

Un informatiu del Canal 24 Horas de TVE va ometre l'agressió de Mourinho a Vilanova.

Sandro Rosell es queixa a RTVE pel tracte informatiu de l'incident entre Mourinho i VilanovaEl Barça ha enviat aquest divendres una queixa a RTVE en què lamenta la informació que es va donar en alguns programes de l'incident. Segons Rosell, RTVE va tenir "l'agreujant i la mala fe de presentar l'agredit com a agressor". Rosell parla de "rebuig" ja que "amb absoluta unanimitat, tots els mitjans internacionals es van fer ressò dels successos amb una imparcialitat que ja voldríem veure reflectida en aquesta televisió pública".

Les disculpes arriben de matinada

A les 4 del matí, RTVE demana disculpes per la manipulació de l'agressió de Mourinho a Tito. La televisió pública ha demanat disculpes al Canal 24 hores, el mateix on s'havia emès la manipulació de les imatges, a les 4.22 hores de la matinada:

Plou sobre mullat

El president del Barça, que recorda els comentaris partidistes durant la semifinal de la Lliga de Campions, ha dit que espera que no es tornin a repetir fets similars: "Desitgem que aquesta sigui l'última vegada en què ens veiem obligats a denunciar aquesta falta de rigor i professionalitat".

Com és conegut, TVE es va haver de disculpar anteriorment per comentaris esportius netament parcials, o va haver de dimitir el cap d'Esports per la censura practicada als xiulets a l'himne espanyol. N'hem parlat en aquest bloc:
També n'hem parlat respecte a d'altres mitjans;

Postil·la

Ja que parlem de mitjans de comunicació, aprofitem per censurar també l'actitud del Reial Madrid amb la Televisió de Catalunya, ja que han anunciat que trencaven les relacions per una pregunta que un periodista va formular sobre Cesc Fàbregas a la llotja del Madrid. En concret, Josep Maria Puig va preguntar al director de Relacions Institucionals del Reial Madrid, Emilio Butragueño, sobre si els hi feia por el fitxatge de Cesc Fàbregas pel FC Barcelona.

0 comentaris: