El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha fet un anunci inesperat aquest dimarts al ple extraordinari: reformar la Constitució per introduir un límit al dèficit públic. A més, aquesta reforma es pot fer a les Corts sense necessitat de referèndum. Però una desena part dels diputats o dels senadors pot demanar un referèndum vinculant.
c) A més, a l'Estat hi ha un gran dèficit democràtic que fa que en els temes importants on es violen drets humans i dels pobles no es pugui fer cap procés de democràcia ciutadana. Extret del diari ARA: Els internautes catalans volen aprofitar el procés de reforma constitucional anunciat ahir per Zapatero per fer visible els anhels independentistes de molts usuaris de les xarxes socials. Si bé els internautes espanyols van inundar la xarxa amb milers de missatges que demanaven que la reforma constitucional anunciada pel president del govern espanyol fos sotmesa a un referèndum, a Catalunya, més de mig miler d'usuaris de Twitter ja han fet servir l'etiqueta #jovullvotaradeuespanya ("Jo vull votar adéu Espanya"), que durant el matí de dimecres s'ha convertit en trending topic a nivell mundial.
El límite al déficit no es algo abstracto: es lo que va a determinar que tengas o no acceso a la educación o a la sanidad, entre otras muchas cosas. Limitar el déficit es limitar la inversión en la sociedad. Con esto, el Gobierno podrá dejar a personas como tú en la cuneta. Pero podemos detener esta iniciativa.
La Constitución no exige que esta modificación sea aprobada por referéndum vinculante. Para que los ciudadanos seamos consultados sobre esta cuestión fundamental que va a afectar al resto de nuestras vidas es necesario que una décima parte de los miembros de cualquiera de las Cámaras lo solicite tras su aprobación en el Congreso y el Senado.
Los ciudadanos debemos poder votar en un asunto tan fundamental como este. Pide a los Diputados y Senadores de todos los grupos políticos que se comprometan a solicitar la celebración del referéndum para su ratificación como permite la Constitución en su artículo 167.3.
Es muy importante que se movilice la población para que se exija que una medida de tal envergadura se vote en referéndum por la población española. Esta medida afectaría muy negativamente al Estado del Bienestar español que está hoy financiado predominantemente a nivel de las CCAA. Limitar su gasto implica limitar el poco desarrollado Estado del Bienestar.
Animo a mis amigos del movimiento 15-M, así como a todos los demócratas en España a que se movilicen. La democracia española es de las menos participativas de las existentes en la Unión Europea y es escasamente democrático que una medida de tal envergadura se apruebe por las Cortes Españolas sin haber sido consultado el pueblo español.
Esta medida puede significar un ataque frontal al Estado del Bienestar español que tiene uno de los gastos públicos sociales por habitante más bajos de la Unión Europea. Aunque se habla genéricamente de gasto público, la realidad es que este gasto constituye la mayoría del gasto público y los recortes que se han hecho han sido predominantemente en las pensiones y en el empleo de los servicios del Estado del Bienestar, tales como sanidad, educación, servicios domiciliarios, servicios sociales, vivienda social, pensiones de vejez y otras, así como otros componentes del Estado del Bienestar.
Para más información: http://www.vnavarro.org
Article publicat a Jornal.cat
PD: subscric plenament aquesta reflexió feta per Oriol Junqueras:
Fixar un sostre a l’endeutament no forma part dels deures i dels drets fonamentals dels ciutadans i, per tant, no hauria de formar part de la Constitució. Fixar un sostre a l’endeutament és una mesura instrumental i, per tant, hauria de formar part de la Llei d’acompanyament dels Pressupostos generals de l’Estat.
Sigui com sigui, si els partits polítics espanyols volen fixar constitucionalment un límit a l’endeutament de totes les administracions públiques, també haurien defixar un límit a l’espoli fiscal que pateixen Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears atès que, sense aquest espoli fiscal, les nostres administracions públiques no estarien pas endeutades i gaudirien d’un ampli superàvit cada any. És el que fa, per exemple, un país tan civilitzat com Alemanya.
PD2: podeu llegir la segona part d'aquest article a La Constitució també hauria de limitar les incoherències d'alguns polítics?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada