L'eina integra temes com el control parental per a la navegació des d'ordinador, guies privacitat de xarxes socials, filtres en els navegadors de cerca, consells que facilitaran l'aprenentatge del món digital on nens i joves viuen constantment, i amb recursos i enllaços per buscar més informació que pot resultar del seu interès.
Vodafone entén que tots els usuaris (adults i menors) han de poder obtenir el màxim benefici de l'ús de les TIC de forma segura i responsable. És per això que desenvolupa aquest tipus d'eines des de l'any 2004 i col·labora activament en les principals iniciatives sectorials, tant nacionals com internacionals, com ara: el Codi de Conducta per a l'Ús Segur pels menors en l'Accés a Serveis de Continguts, la Aliança Mòbil contra el Contingut d'Abusos Sexuals a Menors, o el Botó de denúncia per a la lluita contra la pornografia infantil.
Dos comentaris:
1) Espero que, al costat d'aquesta iniciativa, també hagin pogut avançar en algun protocol per a evitar el que ja vaig denunciar fa un any en referència a la situació viscuda personalment en què un menor de 10 anys d’edat, des del moment de la compra del número de telèfon de Vodafone, va estar rebent trucades, missatges de veu i SMS sol·licitant serveis de prostitució, sense obtenir en primera instància resposta satisfactòria de la companyia:
- [ca] 28.5.11 Vodafone ens dóna una resposta satisfactòria. Després d'una primera resposta purament formal per part de Vodafone en resposta a una queixa formulada en una matèria sensible, he rebut amb pocs dies de diferència una segona resposta on aborden plenament el tema.
- [es] 28.5.11 Vodafone nos da una respuesta satisfactoria. Tras una primera respuesta puramente formal por parte de Vodafone en respuesta a una queja formulada en una materia sensible, he recibido con pocos días de diferencia una segunda respuesta donde abordan plenamente el tema.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada