7.12.12

La Razón creu que a Shakira li "ha pujat l'embaràs al cap" per cantar en català

Shakira cantarà 'Boig per tu'Ja acabem de mostrar-nos crítics amb un diari espanyol, El Mundo, per les seves mentides, ara també ho farem respecte a un altre, La Razón, per les seves mateixes obsessions anticatalanes.

La Razón creu que a Shakira li "ha pujat l'embaràs al cap" per cantar en català. Segons aquest diari, la cantant colombiana i parella de Gerard Piqué "torna a fer el numeret" amb aquesta decisió.

Gerard Piqué, parella de la cantant, havia anunciat al programa 'El món a RAC1' que Shakira inclouria una versió en català del 'Boig per tu' de Sau en el seu pròxim disc.

El fet que Shakira tingui una enorme projecció mundial facilita que el món sencer pugui prendre nota del caràcter xenòfob d'un part dels espanyols que marquen l'opinió pública, i la tolerància general de la població davant aquestes afirmacions, que són acceptades amb tota normalitat quan menyspreen a tot allò relacionat amb Catalunya.

Cal dir que el català és la llengua d'11 milions d'europeus, i té un pes cultural, social, econòmic i demogràfic molt més gran que altres llengües oficials a la Unió Europea. El català, però, no pot tenir rang d'oficialitat perquè la seva mera existència suposa una molèstia per a una part dels espanyols, mentre que els altres no mostren cap reacció davant les mostres de xenofòbia.

La Vanguardia: La Razón cree que Shakira quiere cantar en catalán porque "se le ha subido el embarazo a la cabeza"
El diario valora que la elección de incluir 'Boig per tu' en su próximo álbum son ganas de dar el cante
Gente | 15/11/2012 
Gerard Piqué ha anunciado en una entrevista concedida a Rac1 que la cantante colombiana estudia la posibilidad de lanzar un tema en catalán en su próximo disco. El futbolista no ha descartado que sea 'Boig per tu', de Sau.

El diario La Razón interpreta el hecho de que la cantante Shakira haya pensado incluir un tema cantado en catalán en su próximo trabajo discográfico como una manera de “dar el cante”. El anuncio, hecho por la pareja sentimental de la colombiana, el futbolista Gerard Piqué durante una entrevista en El Món a Rac1, no ha sido demasiado valorado por el rotativo que, lejos de verlo como un signo de lógica integración, interpreta que el embarazo “se le ha subido a la cabeza” a la artista.

El futbolista explicó que la cantante, que ha aparcado parcialmente su trabajo como artista durante su periodo de gestación, ha barajado la posibilidad de incluir una versión de la famosa balada de Sau Boig per tu (Loco por ti) en su nuevo disco. Los pinitos de la de Barranquilla con el catalán son por todos conocidos desde que la oímos por primera vez hablar en este idioma con motivo del anuncio de Freixenet en 2010, del que imagen. Ya en aquel momento expresó su debilidad por esta canción en concreto y dejó entrever que no le importaría perfeccionarse hablándola. ¿No es a caso esto loable?





Leer más: http://www.lavanguardia.com/gente/20121114/54354500876/shakira-se-atreve-con-el-catalan.html#ixzz2CQo8oE9K