7.12.12

Les mentides d' "El Mundo", alteració electoral i empreses anunciants

Les eleccions catalanes han mostrat uns resultats alterats per diferents circumstàncies, entre les quals tres de rellevants:
  1. La campanya de la por portada a terme pels partits unionistes, que en lloc d'aportar arguments per a defensar els seus punts de vista han introduït grans falsedats que han aconseguit causar temors infundats, especialment en certes zones del cinturó de Barcelona.
  2. L'ocultació per part del govern espanyol de certes intencions com la retallada en les pensions, que no només suposa un incompliment de la paraula donada sinó que confirma que el risc per a cobrar les pensions no és en una Catalunya independent sinó en un estat insostenible com l'espanyol. Un altre exemple d'ocultació és el paràgraf que el ministre Wert va ocultar de la reforma educativa i que ara, un cop passades les eleccions, ja ha ensenyat. 
  3. Les traves que les ambaixades espanyoles van posar al vot per correu dels catalans que viuen a l'estranger. Mai a la vida havia passat una cosa semblant, i és conegut que el vot entre aquest col·lectiu té un caràcter molt més sobiranista.
  4. La campanya d'intoxicació feta pel diari El Mundo a partir d'un document fals presumptament filtrat de la policia, i on s'acusava de corrupció i males pràctiques, i que alguns partits -molt especialment els unionistes- van aprofitar per a generar sospites.
Ara ja es va sabent tot. Podem constatar que els resultats han estat alterats. I tot així, la derrota dels unionistes ha estat sense paliatius. Cal dir que els unionistes no només defensen la unitat "sagrada" de l'estat sinó que en la seva major part (PP, C's) no accepten que democràticament Catalunya pugui decidir el seu futur.

I entre les coses que se saben hi ha la mentida de El Mundo. Però tant aquest diari com el seu director @pedroj_ramirez amaguen la seva mentida.
El director de "El Mundo" obvia en el seu diari que va publicar un document fals amb el que va intentar capgirar la victòria independentista a les eleccions catalanes. Un cop el comissari en cap de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la policia estatal, Manuel Vázquez, ha assegurat que el suposat esborrany policial sobre el cas Palau -que va publicar 'El Mundo' i que destapava suposats comptes corrents a Suïssa d'Artur Mas i Jordi Pujol-, no ha estat elaborat per funcionaris de la unitat, "El Mundo" ho ha amagat i ni tant sols s’ha disculpat del seu greu error. Un cop més un suposat diari ha posat contra les cordes als grans mitjans de comunicació catalans que van caure en un fals debat duran la campanya, van caure a la trampa d’un periodisme groc, avui caldria contundència d’aquests mitjans contra el diari "El Mundo" i contra el seu director.
Com es diu a Directe.cat, malgrat aquesta mena de periodisme contra Catalunya, empreses catalanes li posen publicitat. No es pot entendre que empreses catalanes posin publicitat a mitjans que fomenten l’odi contra Catalunya amb mentides i falsedats.

Certament, seria oportú demanar a aquestes empreses que expliquin a les seves memòries de Responsabilitat Social -si és que en fan- quin és el seu capteniment sobre aquest aspecte. És evident que si El Mundo segueix publicant falsedats és per la combinació de dos factors: per una banda, una ideologia nacionalista exacervada, però per altra banda perquè tota aquesta moguda genera vendes i anunciants. Si els anunciants tinguessin en compte aspectes ètics a l'hora de decidir les insercions ajudarien a trencar una part molt important de la cadena que fa possible aquestes actituds.

0 comentaris: