14.6.14

He assistit a la trobada de Somescola per defensar l'escola catalana i un país de tots

Aquest dissabte he pres part a la concentració convocada per Somescola amb el lema “Per un país de tots, decidim escola catalana”.

A l'escola ens juguem el futur del país, i cal defensar-la tant per a apostar per un model de qualitat com per a evitar les intencions d'aquells que des de fora pretenen canviar el model per a afavorir la pèrdua de cohesió social.

Somescola ha aplegat aquest dissabte 100.000 persones, la mobilització per l’escola catalana més important de la història. La marxa ha recorregut el centre de Barcelona en un ambient festiu i reivindicatiu, des de la plaça Tetuan fins al passeig Lluís Companys, on ha tingut lloc la lectura d’un manifest conjunt (pdf).

Les 44 entitats de la coordinadora cívica i educativa han encapçalat una marea verda amb milers de samarretes de Somescola, i també amb la presència d’Escola Valenciana i l’Assemblea de Docents de les Illes. Una segona capçalera amb diversos representants institucionals, polítics i personalitats catalanes que han donat suport a la mobilització, ha reflectit la majoria social i política que defensa el dret a decidir el propi model educatiu.


Per altra banda, ja que parlem d'educació, aprofito per divulgar aquest vídeo-reflexió de l'Associació Catalana de Professionals, on Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill, proposa per a la Catalunya independent abandonar la pauta espanyola educativa –baixa inversió, polarització formativa i abandonament prematur– i encarar la revolució educativa global tant en la manera d’ensenyar dels nous mestres com en les noves competències multimèdia clau en un món computeritzat. També remarca la necessitat urgent d’assolir un bon nivell d'anglès i aposta per obrir el sistema d'immersió cap a un model plurilingüe:



Nota: Josep Maria Canyelles és soci d'algunes entitats membres de Somescola, com ara Òmnium Cultural o l'Assemblea Nacional Catalana, i també de l'Associació Catalana de Professionals.

0 comentaris: