- El durà a terme el Departament de Governació i Relacions Institucionals mitjançant la Secretaria d’Administració i Funció Pública i el Consell per a l’Impuls i l’Ordenació de la Reforma de l’Administració
- El pla té com a objectiu assegurar en l’Administració catalana el conjunt de valors d’eficàcia, eficiència, transparència, rendició de comptes, innovació, flexibilitat i participació
3.6.14
El Govern impulsa el pla de reforma de l'Administració de la Generalitat per guanyar eficiència i adaptar-la als nous models de governança
El Govern ha aprovat avui encarregar al Departament de Governació i
Relacions Institucionals el disseny, el desenvolupament i la governança
del pla de reforma de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i
del seu sector públic, fer el seguiment de la implementació de les
mesures que se’n derivin, avaluar-les i retre comptes dels resultats
assolits.
El pla, que es durà a terme mitjançant la Secretaria
d’Administració i Funció Pública i el Consell per a l’Impuls i
l’Ordenació de la Reforma de l’Administració, té com a objectiu
construir i consolidar models organitzatius i procediments que assegurin
en l’Administració catalana el conjunt de valors d’eficàcia,
eficiència, transparència, rendició de comptes, innovació, flexibilitat i
participació, juntament amb els de subjecció a l’ordenament jurídic,
professionalitat i imparcialitat.
El pla de reforma de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic tindrà el eixos següents:
Eix 1. Transparència. Es fomentarà i promourà la
transparència en totes les actuacions de l’Administració de la
Generalitat i del seu sector públic, i s’impulsarà l’avaluació de les
polítiques públiques de manera que esdevingui un element clau que ha
d’inspirar i orientar la seva reforma. La llei de transparència,
actualment en tramitació parlamentària a partir d’una ponència conjunta,
complementarà altres iniciatives ja consolidades com ara el Portal de
la transparència, el Banc de dades d’ocupació pública o el web del
sector públic.
Eix 2. Ètica. Té l’objectiu de desenvolupar la
infraestructura ètica, mitjançant la promoció de codis d’integritat i
bones pràctiques per als empleats públics i un marc de gestió que
permeti avaluar i retre comptes en aquest àmbit, en la línia del codi de
bones pràctiques per als alts càrrecs de la Generalitat i altres codis
sectorials ja existents.
Eix 3. Recursos humans. Es duran a terme els
corresponents canvis normatius, el disseny i la progressiva
implementació d’un nou model de polítiques en aquest àmbit, que
introdueixi majors graus d’adequació i flexibilitat i impulsi i faciliti
els processos de professionalització i mobilitat del personal al servei
de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. S’impulsaran
modificacions del marc normatiu orientades a la tecnificació del capital
humà, amb actuacions com la revisió i adaptació a les noves necessitats
del sistema selectiu d’accés a l’ocupació pública. També es duran a
terme modificacions en la gestió dels recursos humans amb la finalitat
de flexibilitzar-ne els elements principals, racionalitzar l’ordenació i
simplificar els procediments de gestió.
Eix 4. Direcció pública professional, amb
l’objectiu de professionalitzar els càrrecs directius de l’Administració
de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, introduint
criteris d’idoneïtat i competència professional per al seu accés i
avaluació de resultats. La futura llei de la direcció pública
professional assegurarà la idoneïtat professional i l’adequada avaluació
de les persones que, prèvia convocatòria pública, accedeixin als
càrrecs directius. L’aprovació d’aquesta norma està prevista amb
caràcter immediat a l’aprovació del pla de reforma de l’Administració.
Eix 5. Govern digital i simplificació de la tramitació administrativa. Mitjançant
l’impuls de solucions tecnològiques i la simplificació de processos en
l’organització de l’Administració de la Generalitat, facilitar la
relació entre l’Administració i la ciutadania i, en especial,
l’establiment i desenvolupament d’iniciatives empresarials. El Govern ja
ha avançat en aquest àmbit amb l’aprovació de la memòria preliminar de
l’Avantprojecte de llei de simplificació de l’activitat administrativa
de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i
una important tasca en l’àmbit de l’Administració electrònica (durant
el 2014 es realitzaran prop de 12 milions de transaccions de documents i
dades electròniques, i més de 500 tràmits adreçats a la ciutadania i a
les empreses ja estaran informatitzats). L’impuls a la Finestreta Única
Empresarial i la implantació de la factura electrònica són altres
projectes que ha destacats dirigits específicament a les empreses.
Eix 6. Innovació i talent. Es posarà en marxa un
pla per identificar, gestionar, desenvolupar, reconèixer, retenir o
atraure talent i potenciar iniciatives que prestigiïn l’intercanvi
d’idees, el pensament crític i les bones pràctiques per millorar el
funcionament dels serveis públics, la implicació del personal al seu
servei i la satisfacció de la ciutadania envers els serveis públics. Es
preveuen actuacions en l’articulació d’un pla corporatiu de foment de la
innovació i la creació d’una comunitat de pràctica en l’àmbit dels
recursos humans.
Eix 7. Organització de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Té
amb l’objectiu de racionalitzar i simplificar l’organització dels
departaments i del seu sector públic. Es revisaran les funcions dels
alts càrrecs de l’organització departamental, s’introduiran noves
figures organitzatives i es revisaran algunes de les existents, així com
d’altres aspectes relacionats amb la prestació dels serveis públics i
la qualitat.
Eix 8. Sector públic de la Generalitat de Catalunya.
Es durà a terme un nou pla de racionalització i simplificació del
sector públic que l’identifiqui amb els valors del servei públic, i
l’orienti a la creació de valor i a la rendició de comptes.
Eix 9. Col·laboració publicoprivada. Per potenciar
processos de col·laboració publicoprivada, assegurant els estàndards
mínims de qualitat i enfortint les capacitats internes de
l’Administració per gestionar-los o supervisar-los, i avaluar-los de
forma adequada.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada