10.2.13

Una multa irregular

Fa uns dies vaig donar compte de les multes de trànsit rebudes durant el 2012. I vaig esmentar que havia rebut una multa per estacionament en doble fila a Barcelona.

Vaig indicar que miraria de recórrer-la, però no serà possible perquè vaig optar per fer el pagament amb reducció, cosa que suposa la renúncia a formular al·legacions.

Per què vaig pagar?

La gestió de les multes suposa un temps de què sovint no disposo. Sempre he recorregut les multes que considero que no són justes, i sempre pago les que considero que són justes.

Fa uns anys, per manca de temps vaig decidir fer ús dels serveis del RACC, d'on sóc soci. Em va anar tan malament l'experiència que em van embargar l'import. Accepto el meu problema de manca de temps i la dificultat per anar a buscar a Correus notificacions que reps a casa, o el fet d'haver d'enviar cartes postals havent d'anar a comprar sobres i segells (que ja no sé ni on en venen a prop de casa!). Vull dir que per anar a recórrer se n'han de tenir ganes i temps. I si optes perquè algú com el RACC t'ajudi ha de quedar molt clar quin és l'interès que et mou. L'estratègia d'aquesta companyia era deixar passar el temps i esgotar els terminis per veure si ens estalviàvem de pagar, mentre que la meva era exposar els arguments i demostrar l'error de l'Administració.

Per tot plegat, aquest cop, amb unes limitacions de temps més grans, vaig optar per pagar en el termini amb reducció, i tema tancat des del punt de vista d'exposar-me a altres riscos. Però no vull deixar d'exposar l'al·legació o la queixa a l'Administració.

I m'agradaria deixar clara una cosa. No ho vaig com a revenja de res, ni per netejar la meva imatge, ni per a atacar l'Administració... Ho faig per donar pistes als gestors sobre coses que no funcionen prou bé i la necessitat d'abordar-les.

Les circumstàncies

El 30-11-2012 a les 20h vaig a recollir mon fill davant del cinema Cinesa (carrer Santa Fe de Nou Mèxic, de Barcelona). Deixo el cotxe en una filera de cotxes en doble fila i surto un moment a dir-li que ja sóc allà. En aquests 10 segons i estant jo present veig que un membre de la Guàrdia Urbanan es disposa a posar-me una multa. Hi vaig corrents (estava a 6 sis metres del vehicle) i li indico que sols era un moment i que ja marxo. Observo que deixa d'escriure i em deixa marxar. Em quedo amb la curiositat de saber per quin motiu, de tots els cotxes que hi havia aparcats en doble fila van venir directament pel meu, del qual acabava de sortir jo, i que no era pas l'últim perquè el vaig aparcar enmig d'altres. Però òbviament tocava marxar immediatament.

Per sorpresa meva, al cap d'unes setmanes rebo una denúncia per infracció. Em va semblar un engany per part de l'agent denunciant 001388. La seva actitud va ser enganyosa per fer-me creure de manera evident que no havia arribat a posar la denúncia. Però és més, ara imagino el seu interès per anar directament al meu vehicle, del qual és obvi que m'acabava de veure sortir i lògicament havia de ser conscient de la meva presència. No vull afirmar que sigui així, però és raonable que alguns ciutadans pensem en interessos més vinculats a la recaptació i a possibles incentius personals que no a la sana regulació del trànsit.

He dit que considero aquesta denúncia injusta. Però és cert que vaig aparcar en un lloc indegut. També he de dir que no suposava cap molèstia per al trànsit, per l'amplada del carrer, ni als vehicles aparcats en primera fila, per la meva presència al lloc i brevetat. Dit això, i amb totes les salvetats i sospites explicades, accepto que hagi de pagar una multa.

Ara bé, el que no puc acceptar és la falsedat per part d'un membre de la Guàrdia Urbana. I el fet que en la denúncia s'indiqui que no es va poder lliurar en mà per "conductor vehicle absent" és una mentida greu.

Faré arribar aquesta queixa a les autoritats, el regidor del Districte de Sarrià-Sant Gervasi (òrgan competent). Vull que quedi clar que no demano l'anul·lació de la denúncia. Si de cas, que donin els 45€ a una institució social!  Sols m'agradaria que es revisessin els objectius, criteris, incentius. I també que revisin l'historial de l'agent indicat i els indicis de possibles conductes professionals irregulars.

1 comentaris:

Unknown ha dit...

Tot el meu suport al teu plantejament, Josep M. Jo també m'he trobat en situacions com aquesta en què, ben bé, no saps si h'hi ha, per part dels agents denunciants uns criteris clars pel que fa a l'aplicació de la norma, però cada cop es veu més clar que és recaptatòria.

Agefir que en el meu barri, Sants-Badal, cada nova intervenció urbanística en els carrers (per a la seva millora) implica una reducció de les places d'aparcament lliures i un augment de les zones verdes i blaves. A més a més, degut a les eternes obres de cobertura de les vies del tren i de les obres del Mercat de Sants, cada dia ho tenim més magre, i a la primera ocasió que et descuides... multa.

Una abraçada,

Luis Miguel Luna