18.2.13
Crònica del UOCmeet sobre Crowdfunding
Aquest dijous vaig assistir a un acte sobre crowdfunding organitzat per UOC Alumni, la comunitat dels graduats. Es tracta del UOCmeet, i en aquesta ocasió els convidats van ser Jonàs
Sala, co-founder i soci de Verkami, i Enric Senabre, projects coordinator i co-founder de Goteo.
L'acte va suscita molt d'interès i la prova és que més de 130 persones van assistir a l’auditori del FAD a descobrir com funcionen aquestes dues empreses innovadores.
Recullo la crònica feta des de l'organització:
El primer a intervenir va ser Enric Senabre, que va començar el seu discurs explicant el cas de Kickstarter, empresa pionera en el món del crowdfunding, motivada per la cultura americana de la donació. A continuació va donar alguns consells com per exemple; utilitzar el format audiovisual a l’hora de transmetre les idees dels projectes o donar molta importància als crowdbenefits, és a dir, el benefici de la comunitat. En aquest sentit i basant-se en l’objectiu de potenciar la difusió de coneixements, va recomenar l’ús d’un codi obert, copyleft i llicències obertes per tal de generar bens culturals i de benefici col·lectiu sobre els quals es pot seguir treballant.
El coofundador de Goteo va finalitzar la seva intervenció ressaltant els punts claus d’un projecte: “la transparència com un dels principals valors i la proposta de projectes que resolguin problemàtiques socials pot ajudar a obtenir més finançament”.
La segona ponència de la tarda va córrer a càrrec de Jonàs Sala qui va introduir la seva empresa Verkami, explicant que el seu naixement va sorgir arrel de la necessitat de fer una militància cultural diferent. Durant la seva intervenció, Sala va esmentar les claus diferencial del seu model de negocio basades en el treball directe amb els creadors, que parteixen de l’absència d’intermediaris, el win-win, l’exclusivitat de les recompenses, una comunitat interessada i una bona difusió. Per il·lustra-ho, utilitzà dos casos d’èxit, el de L’Endemà i La Generación Perdida.
A continuació va intervenir Alexis Barroso d’Adicciones Porquesí, un col·lectiu que es dedica a l’autoedició de llibres, que va compartir amb el públic la seva exitosa experiència amb Verkami i la publicació del seu llibre Cárnicas Gráficas. Una de les recomanacions que va deixar Barrosso va ser la importància de fer partícip l’inversor donant-los petites píndoles informatives mentre es duu a terme el projecte, perquè així el sentin seu i l’esperin amb il·lusió.
Al debat es van tractar temes com el crowdinvestment, un terreny encara verd pels buits legals existents, el crowdfunding a institucions públiques i la dificultat que això comporta, argumentant que darrere d’un projecte hi ha d’haver una persona de carn i ossos que el faci creïble. A més més també es va parlar de la baixa taxa de frau, l’important paper de les recompenses en una campanya, així com la importància de les xarxes socials i els emails per dinamitzar les campanyes o els projectes socials.
[View the story "UOCmeet Crowdfunding" on Storify]
L'acte va suscita molt d'interès i la prova és que més de 130 persones van assistir a l’auditori del FAD a descobrir com funcionen aquestes dues empreses innovadores.
Recullo la crònica feta des de l'organització:
El primer a intervenir va ser Enric Senabre, que va començar el seu discurs explicant el cas de Kickstarter, empresa pionera en el món del crowdfunding, motivada per la cultura americana de la donació. A continuació va donar alguns consells com per exemple; utilitzar el format audiovisual a l’hora de transmetre les idees dels projectes o donar molta importància als crowdbenefits, és a dir, el benefici de la comunitat. En aquest sentit i basant-se en l’objectiu de potenciar la difusió de coneixements, va recomenar l’ús d’un codi obert, copyleft i llicències obertes per tal de generar bens culturals i de benefici col·lectiu sobre els quals es pot seguir treballant.
El coofundador de Goteo va finalitzar la seva intervenció ressaltant els punts claus d’un projecte: “la transparència com un dels principals valors i la proposta de projectes que resolguin problemàtiques socials pot ajudar a obtenir més finançament”.
La segona ponència de la tarda va córrer a càrrec de Jonàs Sala qui va introduir la seva empresa Verkami, explicant que el seu naixement va sorgir arrel de la necessitat de fer una militància cultural diferent. Durant la seva intervenció, Sala va esmentar les claus diferencial del seu model de negocio basades en el treball directe amb els creadors, que parteixen de l’absència d’intermediaris, el win-win, l’exclusivitat de les recompenses, una comunitat interessada i una bona difusió. Per il·lustra-ho, utilitzà dos casos d’èxit, el de L’Endemà i La Generación Perdida.
A continuació va intervenir Alexis Barroso d’Adicciones Porquesí, un col·lectiu que es dedica a l’autoedició de llibres, que va compartir amb el públic la seva exitosa experiència amb Verkami i la publicació del seu llibre Cárnicas Gráficas. Una de les recomanacions que va deixar Barrosso va ser la importància de fer partícip l’inversor donant-los petites píndoles informatives mentre es duu a terme el projecte, perquè així el sentin seu i l’esperin amb il·lusió.
Al debat es van tractar temes com el crowdinvestment, un terreny encara verd pels buits legals existents, el crowdfunding a institucions públiques i la dificultat que això comporta, argumentant que darrere d’un projecte hi ha d’haver una persona de carn i ossos que el faci creïble. A més més també es va parlar de la baixa taxa de frau, l’important paper de les recompenses en una campanya, així com la importància de les xarxes socials i els emails per dinamitzar les campanyes o els projectes socials.
[View the story "UOCmeet Crowdfunding" on Storify]
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada